خرید ام جی

برای خرید ام جی قدیمی چه مراحلی باید گذارنده شود؟

خرید ام جی چگونه انجام می شود؟ همانطور که می دانید اتومبیل های ام جی توسط یک کمپانی انگلیسی تولید می شود. این کمپانی در سال های اخیر توسط چین خریداری شده است اما همچنان تحت نظارت کشور انگلستان می باشد. ممکن است شما جزو آن دسته از افراد باشید که بخواهید برای نخستین بار نسبت به خرید اتومبیل های ام جی اقدام کنید. مطمئنا نمی دانید از کجا باید برای این کار اقدام نمایید. حتی افرادی که چند بار این نوع اتومبیل ها را خریداری کرده اند این نگرانی را دارند که اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشند. به این دلیل که معامله اتومبیل های ام جی قدیمی از آن دسته معاملات است که هر چقدر هم شما تجربه داشته باشید اما باز هم لازم است که با افرادی که اهل فن هستند مشورت های لازم را داشته باشید.

هنگامی که شما تصمیم می گیرید یک اتومبیل ام جی را خریداری کنید گزینه های زیادی را پیش روی دارید با توجه به موارد مختلفی که پیش روی شما است. در وهله اول باید به این نکته توجه داشته باشید که بودجه شما چقدر است. در صورتی که بودجه شما تا حدی است که می توانید یک اتومبیل صفر را خریداری کنید این امن ترین راه است. شما می توانید به نمایندگی های اتومبیل ام جی مراجعه کرده و اتومبیل مورد نظرتان را خریداری نمایید.

اما با وجود تحریم هایی که در سال های اخیر وجود داشته است ورود اتومبیل های خارجی به کشور محدود شده است. بنابراین خریداران باید به اتومبیل های قدیمی و کارکرده بسنده کنند.

مراحل خرید و فروش ام جی قدیمی

در مرحله اول همه خریداران اتومبیل های ام جی آن ها را مشاهده کرده سپس به بررسی مدارک آن می پردازند. بعد از انجام این فرایند لازم است که اتومبیل ام جی مورد نظرتان را نزد کارشناس فنی و کارشناس بدنه ببرید. به این نکته توجه داشته باشید افراد حرفه ای هرگز یک اتومبیل دست دوم یا کار کرده را بدون کارشناسی خریداری نمی کنند. کارشناسان اتومبیل ام جی از ریزه کاری هایی باخبر هستند که تنها افراد حرفه ای از عهده آن بر می آیند.

در صورتی که بخواهید اتومبیل مورد نظرتان را بدون نظر کارشناسی خریداری نمایید امکان دارد اتومبیل مورد نظر تصادفی باشد و از لحاظ فنی دچار نقص و مشکلاتی باشد. در برخی موارد مشاهده می شود که برخی از اتومبیل های صفر ام جی نیز از ضخامت رنگ برخوردار هستند.

بعد از کارشناسی اتومبیل مورد نظر، شما می توانید در مورد قیمت اتومبیل بحث کنید و به توافق برسید. یکی از سایت های که می توانید از آن درخواست کارشناسی اتومبیل های ام جی به صورت تخصصی داشته باشید ام جی ایرانیان است. در برخی موارد هم افراد ترجیح می دهند یک مکانیک با تجربه نیز اتومبیل را چک کند و سلامت آن را تایید نماید.

گام دوم

پس از اینکه شما با فروشنده بر سر قیمت اتومبیل ام جی مورد نظرتان به توافق رسیدید زمان آن رسیده است که مبایعه نامه را تنظیم و تکمیل کنید. امکان تنظیم مبایعه نامه به دو شیوه دستی و الکترونیکی وجود دارد. می توانید به یک نمایشگاه اتومبیل مراجعه کرده و مبایعه نامه رسمی را که به شکل فرم های آماده تنظیم شده است را پر کنید.

مواردی که در مبایعه نامه در هنگام خرید اتومبیل ذکر می شود شامل: اطلاعات شخصی طرفین معامله، مشخصات کامل کارت ماشین، جزئیات خودرو از جمله مدل، رنگ، نحوه پرداخت قیمت، زمان و نحوه تعویض پلاک، نحوه پرداخت عوارض و مالیات، عدم خلافی خودرو، خسارت فسخ، تک سوز یا دوگانه سوز بودن، قیمت معامله، تعهدات طرفین و زمان تنظیم سند قطعی و حضور در دفترخانه و تحویل خودرو باید مشخص شود و همچنین مبلغ کمی نیز به عنوان بیعانه باید پرداخت و در قرارداد وارد شود.

در هنگام تنظیم مبایعه نامه لازم است که طرفین معامله حضور داشته باشند. در هنگام تنظیم این سند لازم است که دو نفر به عنوان شاهد حضور داشته باشند و برای تایید سند را امضا کنند. فراموش نکنید که اطلاعات نوشته شده در مبایعه نامه با اطلاعات اتومبیل تطبیق دهید.

گام سوم

تعویض پلاک اتومبیل یکی از گام های مهم در خرید اتومبیل های ام جی به شمار می رود. برای انجام این فرایند باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کرده و فرایند فک پلاک را انجام داده و پلاکی را که به نام مالک جدید اتومبیل است را نصب نمایید. برای انجام تعویض پلاک لازم است مدارکی را به همراه داشته باشید. این مدارک اصل اسناد هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی، کارت خودرو، برگه عدم خلافی خودرو، برگ مفاصا حساب پرداختی عوارض سالانه شهری، فاکتور فروش خودرو، سند قطعی (در صورتی که خودرو در دست مالک اول نباشد)، برگ سبز، بیمه نامه معتبر و نشانی دقیق پستی و کد پستی خریدار و مدارک احراز سکونت خریدار (سند خانه یا اجاره نامه یا دفترچه بیمه و… )می باشد.

نکته دیگری که باید در هنگام تعویض پلاک اتومبیل های ام جی به آن توجه داشته باشید این است که اگر اتومبیل مورد نظر شما بیش از 5 سال از تولید آن گذشته باشد لازم است که برگه معاینه فنی نیز ارائه شود. فراموش نکنید که تعویض پلاک به منزله این نیست که مالکیت شما بر اتومبیل تایید شده است.

گام چهارم

در این مرحله لازم است خریدار و فروشنده به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند و انتقال سند به نام خریدار با حضور سر دفتر انجام بگیرد. برای انتقال سند اتومبیل های ام جی مانند هر خودرو دیگری مدارکی نیاز است که شامل: مبایعه نامه، اصل مدارک شناسایی، تاییدیه نقل و انتقال خودرو، برگ سبز جدید خودرو، بنچاق قبلی یا برگ کمپانی، برگ مفاصا حساب پرداختی عوارض سالانه شهری، کارت سوخت و بیمه نامه شخص ثالث می باشد. برای پیشگیری از مشکلات احتمالی بهتر است که پیش از امضای سند در حضور سر دفتر تسویه حساب انجام بگیرد.

این موارد به عنوان مراحل اصلی خرید اتومبیل های ام جی قدیمی است. برای اینکه از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید بهتر است که اتومبیل خود را به شکل وکالتی خریداری نکنید.

خدمات کارشناسی و عیب یابی اتومبیل در ام جی ایرانیان

کارشناسی اتومبیل های ام جی کارکرده به عنوان یکی از دغدغه های خریداران این اتومبیل ها به شمار می رود. اولین گام برای کارشناسی اتومبیل تشخیص رنگ اتومبیل است که در مرحله اول به شکل دیداری انجام می شود. اما کارشناسان برای اطمینان بیشتر تنها به این روش اکتفا نمی کنند. این روش همیشه ناکار آمد نمی باشد. در صورتی که فرد از تجربه و تخصص لازم برخوردار باشد می تواند به شکل چشمی هم مشکلات رنگ خوردگی اتومبیل را تشخیص دهند.

کارشناسان اتومبیل تیم ام جی ایرانیان می توانند با استفاده از دانش و تجربه خود می توانند به سادگی مشکلات رنگ خوردگی اتومبیل را تشخیص دهند. همانطور که می دانید تشخیص رنگ اتومبیل یکی از موارد مهم در هنگام خرید و فروش اتومبیل به شمار می رود. همه افرادی که اتومبیل های دست دوم و کارکرده را خریداری می کنند باید در قدم اول رنگ اتومبیل مورد نظر را چک کنند. برای انجام این کار و اطمینان از سلامت اتومبیل لازم است از کارشناس تشخیص رنگ ماهر کمک بگیرید. برای انجام این فرایند لازم است که فرایند تست رنگ اتومبیل انجام بگیرد.

این فرایند می تواند با استفاده از تست رنگ اتومبیل،ضخامت سنج و دستگاه های تشخیص رنگ اتومبیل انجام می گیرد. یکی از مهمترین بخش های کارشناسی اتومبیل کارشناسی بدنه است. کارشناسان متخصص و کاربلد با کمک دستگاه های مخصوص ضخامت سنج دیجیتال همه قسمت های اتومبیل را با دقت بالایی اندازه می گیرد تا از رنگ خوردگی اتومبیل اطلاع پیدا کنند.

کارشناسی شاسی و ستون اتومبیل

یکی از بخش های مهم اتومبیل شاسی آن است که از جنس فولاد ساخته می شود. قسمت های مختلف اتومبیل مانند سیستم ترمز، سیستم انتقال قدرت، فرمان و فنر بندی بر روی آن انجام می گیرد. در صورتی که اتومبیل دچار تصادف و ضربه های شدیدی شود شاسی آسیب می بیند و باید فرایند شاسی کشی انجام بگیرد. به همین دلیل است که کارشناسی شاسی از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به وسیله افراد متخصص انجام بگیرد. در صورتی که بر اساس نظریه کارشناس اتومبیل مورد نظر دچار مشکل و آسیب شده باشد بهتر است از خرید چنین اتومبیلی صرف نظر کنید. به این دلیل که حتی بعد از انجام تعمیرات هم شاسی استحکام و پایداری اولیه را نخواهد داشت.

یکی دیگر از بخش های مهم اتومبیل که توسط کارشناسان ام جی ایرانیان تحت معاینه و کارشناسی قرار می گیرد ستون اتومبیل می باشد. این بخش از اتومبیل وظیفه اتصال بدنه خودرو به سقف را بر عهده دارد. با توجه به اینکه ستون اتومبیل در راستای سر سرنشین های اتومبیل قرار دارد بررسی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. به این دلیل که در این بخش از معاینه و کارشناسی اتومبیل میزان امنیت اتومبیل برای سرنشینان تخمین زده می شود.

کارشناسی قطعات اتومبیل ام جی

در این بخش از معاینات فنی اتومبیل قطعات بدنه مورد بررسی قرار می گیرند. در صورتی که قطعه مورد نظر آسیب جدی ای دیده باشد قطعه مورد نظر را تعمیر نمی کنند و آن را تعویض می نمایند. فراموش نکنید که این بخش از معاینه و کارشناسی اتومبیل در ارزش گذاری اتومبیل تاثیر زیادی دارد. بنابراین مراجعه به یک کارشناس ماهر و حرفه ای از اهمیت بالایی برخوردار است.

یکی دیگر از مواردی که در کارشناسی اتومبیل های ام جی بسیار مورد توجه قرار می گیرد کارشناسی فنی اتومبیل است. در این بخش از کارشناسی موتور خودرو، گیربکس، جلوبندی خودرو و دیاگ مورد بررسی و تست قرار می گیرد.

کارشناسی موتور اتومبیل: در این بخش از کارشناسی اتومبیل موارد مختلفی مانند : سروصداهای غیرطبیعی خودرو، نحوه استارت خوردن خودرو،نشت روغن، لرزش موتور، نحوه کارکرد موتور بعد از روشن شدن، دمای موتور، دود اگزوز، واشر سرسیلندر و… مورد بررسی قرار می گیرد.

فراموش نکنید که یکی از ترفندهایی که فروشندگان در زمان فروش اتومبیل انجام می دهند. تعمیر بخش های مختلف اتومبیل به صورت موقت است. بنابراین برای تشخیص این ترفندها مراجعه به یک کارشناس حرفه ای و کار بلد می باشد.

کارشناسی گیربکس اتومبیل

یکی دیگر از موارد بسیار تاثیرگذار و مهم در کارشناسی اتومبیل بررسی و کارشناسی گیربکس اتومبیل است. همه ما می دانیم گیربکس به عنوان یک بخش مهم در قطعات خودرو می باشد. این قطعه وظیفه دارد که قدرت موتور را به چرخ ها انتقال دهد. در صورتی که گیربکس اتومبیل به هر دلیلی دچار مشکل شود امکان وارد شدن آسیب به قسمت های دیگر اتومبیل وجود دارد. این امر موجب می شود که هزینه های اضافی به مالک خودرو تحمیل شود. لازم است کارشناسی گیربکس توسط یک فرد متخصص و اهل فن انجام شود.

تامین قطعات ام جی

یکی از دغدغه های همیشگی مالکان اتومبیل های وارداتی از جمله خودروهای ام جی تامین قطعات اصلی برای تعمیر یا تعویض در صورت نیاز است. در سال های اخیر اکثر دارندگان اتومبیل های ام جی بیم این را داشته اند که مبادا برای دسترسی به لوازم و تجهیزات یدکی در بازار ایران با مشکل روبرو شوند. اما جای نگرانی وجود ندارد در کمال خوشبختی مشاهده می کنیم که در سال های اخیر وجود نمایندگی های معتبر برای تامین قطعات در ایران این مشکل را مرتفع کرده است. یکی از نمایندگان و تامین کنندگان معتبر لوازم ام جی در ایران گروه ام جی ایرانیان می باشد.

همه افراد پیش از خرید اتومبیل های خارجی باید به این مسئله توجه داشته باشند آیا امکان تامین قطعات و لوازم یدکی برای این اتومبیل ها وجود دارد یا خیر. نمایندگی ام جی ایرانیان امکان تامین همه قطعات و ارسال آن ها را به سراسر کشور به وجود آورده است. این امر باعث می شود تا افراد بتوانند با خیال راحت از اتومبیل های باکیفیت ام جی برخوردار شوند.

مطمئنا این سوال پیش خواهد آمد که گروه ام جی ایرانیان قطعات چه مدل هایی از خودروهای ام جی را در اختیار دارندگان خودرو قرار می دهند. تامین قطعات اتومبیل های ام جی در ایران با توجه به استقبال مردم از مدل های خاصی نمایندگی های تجهیزات لوازم مطابق با این نمونه ها را تامین می کند. این مدل ها شامل: MG6 New، MG6، MG GT، MG 550، MG 360، MG 350 و MG 3 می شود و افراد می توانند قطعات مربوط به این نوع اتومبیل ها را به سادگی خریداری کنند.

نکته مهمی که در رابطه با تامین قطعات اتومبیل های ام جی وجود دارد این است که باید این تجهیزات را از فروشندگان معتبر خریداری کنید. برای انجام این کار بهتر است به نمایندگی های فروش مربوط به این تجهیزات مراجعه نمایید. این امر باعث می شود که قطعات اصل و اورجینال را خریداری کنید. در صورتی که به فروشگاه های غیر معتبر مراجعه کنید امکان دارد به جای قطعات اصل و با کیفیت قطعات تقلبی و غیر اصل به شما فروخته شود.

فراموش نکنید که خرید تجهیزات و قطعات تقلبی و غیر اورجینال باعث می شود که اتومبیل شما آسیب های جدی ببیند. نکته دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که به تجربه ثابت شده است استفاده از قطعات تقلبی در دراز مدت در طولانی مدت باعث افزایش هزینه ها می شود. خرید از مراکز معتبر و نمایندگی های فروش قطعات باعث می شود که خدمات پس از فروش و گارانتی شامل حال شما شود. فراموش نکنید که نصب این قطعات نیز باید توسط افراد با تجربه و حرفه ای انجام بگیرد.

امکان آگهی کردن اتومبیل های آلفارومئو در سایت ام جی ایرانیان

یکی از اتومبیل های خارجی که در سال های اخیر بسیار مورد توجه ایرانیان قرار گرفت اتومبیل های تولید شده آلفارومئو است. این اتومبیل ها در مدل های جولیتا، میتو و….. ارائه شده اند. با توجه به اینکه اتومبیل های آلفارومئو از کیفیت و زیبایی بالایی برخوردار هستند مشتریان زیادی در ایران دارد.

در چند سال اخیر ورود خودروهای خارجی به کشور محدود شده است اما هنوز افراد زیادی وجود دارند که ترجیح می دهند از اتومبیل های کارکرده و دست دوم آلفاروئو استفاده کنند. با توجه به خاص بودن این اتومبیل فرایند خرید و فروش آن به شکل معمولی ممکن نیست. گروه ام جی ایرانیان برای تسهیل فرایند فروش اتومبیل های آلفارومئو امکان آگهی کردن انواع مدل های آلفارومئو را در سایت خود به وجود آورده است. با توجه به فعالیت های تخصصی این سایت افراد زیادی با هدف های مختلف از این سایت دیدن می کنند.

شما می توانید آگهی فروش اتومبیل های آلفارومئو خود را با خیال راحت در سایت ام جی ایرانیان قرار بدهید و یک خرید و فروش امن و ساده را تجربه کنید.

سوالات متداول

کارشناسی خودرو شامل چه بخش هایی می شود؟

کارشناسی رنگ، بررسی کامل بدنه و قطعات خودرو، کارشناسی شاسی و ستون های خودرو، کارشناسی رنگ خودرو، کارشناسی قطعات تعویض شده خودرو، کارشناسی فنی خودرو

آیا امکان تامین قطعات اتومبیل های ام جی در ایران وجود دارد؟

بله نمایندگی های فروش این محصولات لوازم و تجهیزات اورجینال را در اختیار افراد قرار می دهد.

گروه ام جی ایرانیان قطعات چه مدل هایی از اتومبیل ام جی را ارائه می دهد؟

قطعات اتومبیل های ام جی شامل: MG6 New، MG6، MG GT، MG 550، MG 360، MG 350 و MG 3 را ارائه می دهد.