بررسی نقاط قوت و ضعف MG GS

بررسی نقاط قوت و ضعف MG GS

بازار خودروهای خارجی در ایران همواره با مشکلات زیادی روبرو بوده است و همین باعث شده تا برندهای خاصی بتوانند از پس چالش‌ های سیاسی، قانونی و اقتصادی بر بیایند و جای خود را در بازار باز کنند. یکی از این برندها که در سال های اخیر عملکرد نسبتا موفقی در ایران داشته، برند ام جی است. مدل‌ های گوناگون این خودروها در ایران توانسته اند توجه اقشار بسیاری را به خود جلب کنند.

خودرو MG GS یکی از مدل‌ های موفق این خودروهاست که در این مطلب از نمایندگی ام جی ایرانیان قصد داریم اطلاعت بیشتری در مورد آن در اختیار شما بگذاریم. بررسی نقاط قوت و و ضعف خودرو MG GS و داشتن اطلاعات کافی در این زمینه باعث می‌ شود تا بتوانید تصمیم گیری هوشمندانه تری در خصوص خرید این خودرو داشته باشید.

آشنایی مختصر با برند ام جی

قبل از این که سراغ خودروی ام جی GS برویم بهتر است که ابتدا کمی بیشتر با این برند آشنا شوید. برند MG با بیش از 90 سال سابقه یکی از تولید کنندگان معروف خودرو است. زادگاه این برند بریتانیا بود اما در طول سال های متوالی شکست‌ های پیاپی باعث از بین رفتن اعتبار این برند شد.

تا این که در سال 2005 این شرکت این شرکت همکاری خود را با شرکت چینی سایک موتور آغاز کرد. نتیجه این همکاری خودروهای میان رده و با قیمت مناسبی بود که برای اقشار مختلف جامعه طراحی و تولید شده بود. مدل‌ های مختلف این خودرو مانند MG3، ام جی 350 و ام جی 6 در ایران با اقبال عمومی خوبی روبرو شدند.

همچنین مدل‌ های دیگر مانند خودرو MG GS در حال پیدا کردن جایگاه خود در بازار و رقابت با سایر خودروها در همین بازه قیمت و امکانات هستند.

آشنایی اولیه با خودرو MG GS

آشنایی اولیه با خودرو MG GS

خودروی ام جی GS در دو نوع مختلف که قدرت پیشرانه متفاوتی دارند وارد بازار شد. در ادامه این دو نوع خودرو MG GS را با هم مورد بررسی بیشتر قرار می‌ دهیم:

  • در نمونه اول این خودرو از یک موتور با حجم 1.5 لیتر، مجهز به سیستم تنفسی توربو شارژ استفاده شده که می‌ تواند توان حداکثر 167 اسب بخار را به همراه گشتاور 250 نیوتن متر در اختیار مشتریان بگذارد. گیربکس 7 سرعته خودکار این خودرو‌ها امکان انتقال نیرو به صورت 4*2 را دارد. اما گفته می‌ شود که برای افرادی که به دنبال گیربکس قوی تر هستند، سیستم گیربکس سفارشی 4*4 نیز وجود دارد.
  • نمونه‌ های دیگر این خودرو که دارای موتور تنفس طبیعی با حجم 2 لیتر هستند، می‌ توانند قدرت حداکثر 220 اسب بخار را به همراه گشتاور 350 نیوتن متر در اختیار شما قرار دهند. استفاده از گیربکس اتوماتیک 6 سرعته باعث شده تا روند انتقال قدرت در این خودرو به خوبی انجام شود و از طرفی شاهد بهبود عملکرد آن در زمان رانندگی باشیم.

بررسی ظاهر خودروی ام جی GS

در اولین نگاه می‌ توان خودرو MG GS را به عنوان یک شاسی بلند خانوادگی در نظر گرفت. به طور کلی دو مدل تولید شده این خودرو را با نام‌های خودرو ام جی GS SSA و ام جی GS سانگ یانگ کوندرا در بازار شناخته می‌ شوند. در نمونه‌ های SSA ارتفاع 4500، طول 1855 و عرض 1699 میلیمتر است. همچنین در این مدل فاصله بین محور عقب و جلو 2650 میلیمتر است.

در نمونه‌ های سانگ یانگ کوندرا ارتفاع 4410، طول 1830 و عرض 1675 میلیمتر بوده و فاصله بین محور عقب و جلوی آنها 2650 میلیمتر است. طراحی ظاهری این خودرو مدرن و خشن است که باعث شده بتواند توجه اقشار مختلف جامعه و بخصوص جوانان را به خود جلب کند.

طراحی بخش داخلی خودرو MG GS و چیدمان بخش‌ های مختلف آن با استفاده از متریال با کیفیت و لوکس انجام شده است. همین باعث می‌ شود تا در بین خودروهای اسپرت و لوکس نیز زیبا به نظر برسد. به طور کلی وقتی خودروی ام جی GS در خیابان به چشم بخورد، قطعا ظاهری متفاوت از سایر خودروهای خارجی میان رده در کشور خواهد داشت.

فضای داخلی خودرو MG GS

فضای داخلی خودرو MG GS

داشبورد این خودرو به شکلی ساده و زیبا طراحی شده و کاملا ارگونومیک است. برای همین دسترسی به بخش‌ های مختلف آن برای شما امکان پذیر خواهد بود. دریچه‌ های کولر و بخاری این خودرو‌ها به صورت چند ضلعی‌ های متناسب با شکل ظاهری خودرو طراحی شده اند و همین هارمونی در طراحی به عنوان یک نقطه مثبت به شمار می‌ رود.

اما یکی از معایب این قسمت به عقیده متخصصان، سطح بالایی داشبورد و پوشش داخلی آن است که از جنس پلاستیک بوده و آن طور که باید جذاب نیست. یکی از نقاط قوت طراحی داخلی این خودرو‌ها استفاده از چرم با کیفیت و طراحی زیبا است.

علاوه بر این رعایت اصول اولیه و استاندارد روی این قسمت‌ ها باعث شده تا در زمان سرعت بالا، ترمز زدن یا دور زدن تعادل بدن راننده و سایر سرنشینان به خوبی حفظ شود. صندلی‌ های عقبی این خودرو برای سرنشینان بسیار راحت هستند و امکان خواباندن این صندلی‌ های تا محدوده مشخصی وجود دارد.

البته بسیاری از متخصصان و افراد فعال در عرصه کارشناسی خودرو بر این باورند که نوع چرم استفاده شده برای صندلی‌ ها چندان مناسب نیست، اما نباید فراموش کرد نوع دوخت و کیفیت آن در رده خوبی قرار می‌ گیرد.

البته از سوی دیگر بسیاری در اولین مرتبه سوار شدن بر این خودرو، احساس کردند که ارتفاع آنها کمی از سایر خودروها بالاتر است. در چنین شرایطی می‌ توانید با تنظیم صندلی، حالت و ارتفاع مورد نظر خود را به آن بدهید.

بررسی سیستم انتقال قدرت خودرو ام جی GS

بررسی سیستم انتقال قدرت خودرو ام جی GS

استفاده از موتور دو لیتری و قابلیت تنفس توربوشارژ باعث شده تا این خودرو از قدرت پیشرانه خوبی برخوردار باشد. مدت زمان تعویض دنده برای این خودرو ۰.۲ ثانیه طول می‌ کشد و این پارامتر برای یک جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه اتوماتیک گزینه بسیار مناسبی است. استفاده از سیستم استارت استاپ در این خودرو باعث شده تا مصرف سوخت آن در زمانی که درگیر ترافیک هستید، به حداقل برسد.

قطعات ام جی

صفر تا صد این خودرو توسط شرکت سازنده ۸ ثانیه اعلام شده و برای یک خودرو با این ابعاد و وزن قطعاً آمار خوبی است. همچنین میزان مصرف سوخت متوسط در هر ۱۰۰ کیلومتر خودرو MG GS برابر با ۷.۹ لیتر است. روند انتقال قدرت در این خودرو به هر دو محور انجام می‌ شود و همین باعث شده تا قدرت بالایی داشته باشد.

علاوه بر این قدرت چسبندگی بالا و فرمان پذیری خوب آن در سطوح خیس و لغزنده به عنوان یکی دیگر از مزایای خودرو ام جی GS است.

سخن نهایی

خودرو MG GS یکی از جدیدترین محصولات شرکت موریس گاراژ و سایک موتور چین است که بسیاری از علاقه‌ مندان به خودرو خارجی میان رده در ایران انتظار ورود آن به بازار را می کشند. پیش‌بینی می‌ شود که این خودرو بتواند توجه درصد زیادی از بازار ایران را به خود جلب کند، چرا که علاوه بر داشتن ویژگی‌ های یک خودرو خانوادگی خوب برای افرادی که به دنبال ماجراجویی و خودروهای اسپرت هستند، نیز مناسب است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص خرید این خودرو و سایر جزئیات مربوط به آن می‌ توانید با متخصصین ما در سایت نمایندگی ام جی ایرانیان تماس بگیرید و راهنمایی‌ های لازم را از آنها دریافت کنید.

سوالات متداول

اطلاعات اولیه در خصوص خودرو MG GS را از کجا بدست بیاوریم؟

در این مطلب از نمایندگی ام جی ایرانیان سعی شده توضیحات ابتدایی و مختصری در خصوص این خودرو در اختیار خوانندگان قرار گیرد.

آیا خرید خودرو ام جی GS انتخاب مناسبی است؟

بله، ولی نباید فراموش کنید که برای پاسخ دادن بهتر به این سوال باید با نقاط ضعف و قوت این خودرو بیشتر آشنا شوید.

صفر تا صد خودرو MG GS چقدر است؟

صفر تا صد این خودرو توسط شرکت سازنده 8 ثانیه اعلام شده است.

مصرف سوخت خودرو ام جی GS چقدر است؟

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۹ لیتر است.

حجم موتور خودرو MG GS چقدر است؟

حجم نسخه از این خودرو که در بازار ایران وارد می‌شود ۲ لیتر است.