تست و بررسی ایمنی و تصادف خودروهای ام جی

چند سالی است که بازار خودروهای چینی مانند ام جی و ام وی ام در کشور ما بسیار داغ است و خریداران ترجیح می دهند خودروهای چینی و قیمت مناسب را به جای خودروهای داخلی خریداری کنند. یکی از پرطرفدار ترین کمپانی ها خودروسازی، کمپانی خودروسازی MG است. این کمپانی حدود 90 سال پیش در انگلستان بنیان شد، و در دهه 50 و 60 در اوج شکوفایی خود قرار داشت.

تست و بررسی ایمنی خودروهای ام جی:

یکی از دغدغه های اصلی خریداران خودروهای ام جی مساله ایمنی خودرو می باشد. در این مطلب ما به تست و بررسی ایمنی و تصادف خودروهای ام جی با توجه با شاخصه های موسسه ی انکپ پرداختیم…

  • تست و بررسی ایمنی ام جی GS:

اولین خودرویی که قصد بررسی آن را داریم، خودروی ام جی GS می باشد. این ماشین حدود 2 سال پیش در کشور چین معرفی شد و پس از آن به بازارهای دیگر جهانی راه پیدا کرد. پس از مدت ها رونمایی از این خودرو، ام جی GS توسط موسسه ANCAP مورد تست و بررسی از نظر ایمنی قرار گرفته که مربوط به کشورهایی نظیر استرالیا و نیوزلند می شود.

خودروی ام جی GS با وجود دارابودن سیستم های ایمنی مختلف مانند سیستم ترمز پارک خودکار، پیش گیری از تصادف و یا سیستم هوشمند کمربندها برای سرنشینان عقب، توانست از این موسسه 4 ستاره ایمنی را دریافت نماید. جیمز گودوین James Goodwin، مدیر اجرایی ANCAP معتقد است که این خودرو با کمی تغییرات در مدل های بعدی تمام 5 ستاره ایمنی را کسب کند.

  • تست و بررسی ام جی RX5:

پس از تست و بررسی خودروی ام جی GS، نوبت به بررسی فول آپشن‌ترین نسخه ام جی، یعنی ام جی RX5 که در کشورمان عرضه شده است بپردازیم. این خودروی کمپانی ام جی شامل امکانات رفاهی و ایمنی از قبیل 6 عدد کیسه هوا، ترمزهای مجهز به ABS و EBD، کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز کمکی، کنترل ترمز در پیچ‌ ها، سامانه کمکی حرکت در شیب، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، قفل دیفرانسیل الکترونیکی، چراغ‌های اتوماتیک مجهز به زنون و سیستم تطبیق‌پذیر، چراغ روشنایی در روز، کیلس و استارتر دکمه ‌ای، آینه الکتروکرومیک وسط، نمایشگر لمسی مرکزی، دوربین دنده عقب، سنسورهای پارک، سقف پانورامیک به همراه سانروف برقی چند حالته، سامانه استارت/استاپ، صندلی‌های جلو مجهز به تنظیمات برقی، در صندوق عقب برقی و… می باشد.

این خودرو از نظر آسایش و راحتی در رانندگی، دارای فرمان نرم و عملکرد گیربکس روان می باشد و صندلی های راحت و جادار خودرو، فضای مطلوبی برای یک رانندگی خانوادگی با RX5 مهیا کرده‌اند.

معمولا پس از شروع حرکت اگر قصد شتاب‌گیری ناگهانی با این خودرو را داشته باشید با یک وقفه کوتاه مواجه می‌شوید که بخشی از آن به عملکرد خود پدال گاز و لگ توربو و بخش دیگربه وزن نسبتاً سنگین 1.65 تنی خودرو مربوط می‌شود، اما پس از این وقفه کوتاه خودرو با شتاب بسیار مناسبی به جلو می‌تازد و با جبران تاخیر اولیه در کمتر از 9 ثانیه (عدد رسمی 8.2) ثانیه از مرز سرعت 100 کیلومتر برساعت عبور می‌کند. شتاب ثانویه و کشش در سربالایی‌ها هم عالی است و خلاصه مطلب این‌که از بابت توانایی‌های حرکتی نیازی نیست هیچ گونه نگرانی به دل راه دهید.

  • تست و بررسی ایمنی ام جی 3 – MG3:

سومین خودرویی که به بررسی آن می پردازیم خودروی ام جی 3 می باشد.ام جی 3 یک خودروی هاچبک چینی است که برای مدت کوتاهی به بازار ایران عرضه شد ولی به دلیل عدم استقبال از این خودرو، عرضه آن خیلی زود پایان یافت.
در حقیقت ام جی 3 یک خودرو شهری با ظاهری زیبا است که ویژگی‌های فنی خوبی دارد ولی در مدل صفر قیمت نسبتا بالایی داشت. با توجه به ویژگی های گفته شده در رابطه با این خودرو، ام جی 3 موفق به کسب 3 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ شده است که این عدد به نسبت قیمتی که این مدل دارد اصلا به صرفه نیست.

  • تست و بررسی ایمنی ام جی 550:

خودروی اِم جی 550 یا به نام دیگر Roewe 550 خودرویی است که طراحی آن تماماً توسط مهندسین انگلیسی انجام شده است. این خودروی ام جی در سال 2005 توسط صنایع خودرو سازی شانگهای یا همان جنرال موتورز چین خریداری شد. این کمپانی در ابتدا مدل Roewe 750 یا MG7 را عرضه نمود که این مدل آینه ی تمام نمای یک خودروی اروپایی تمام عیار بود که در چین تولید می شد. بلافاصله مدل 550 که در دستور کار مرکز طراحی شرکت قرار گرفت و طراحی آن در مهندسی MG انگلستان و با نظارت مجموعه جنرال موتورز انجام شد و نتیجه کار یک خودرو با استانداردهای روز اروپا با ظاهری لوکس شد.

از نظر ایمنی این خودروی ام جی توانسته 5 ستاره ایمنی C-NCAP را کسب کند که این اتفاق موجب شد تا این خودرو اولین خودروی ساخت کشور چین باشد که چنین افتخاری را کسب نماید.

  • تست و بررسی ام جی ۶:

ام جی 6 از جمله محصولات شرکت سایک موتورز چین است که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای سال 2008 رونمایی شد. خودروی ام جی 6 برای اولین بار توسط شرکت مدیا موتور در دو تیپ GT و مگنت به بازار خودروی ایران معرفی گردید و علارقم طراحی جداب و امکانات متنوع خود همچون سایر محصولات شرکت ام جی نتوانست فروش چندان موفقی را به دست بیاورد.

از نظر ایمنی این خودرو با دریافت 4 ستاره ایمنی از موسسه معتبر یورو انکپ، جزء ایمن‌ترین سدان‌ها در این رنج قیمتی می باشد. این خودرو همچنین از تجهیزات امنیتی بسیار کاملی نیز برخوردار است که از جمله آن‌ها می‌توان به 6 کیسه هوا، ایموبیلایزر و سیستم‌های ایمنی ABS – EBD – EBA – SCS – CBC- DSC اشاره کرد.

  • تست و بررسی ام جی ۳۵۰:

ام جی 350 نام یکی از محصولات شرکت سایک موتورز چین است که اولین بار در نمایشگاه خودرو شانگهای سال 2009 معرفی شد و عرضه رسمی آن نیز از سال 2010 آغاز گردید. این خودرو که در کلاس سدان‌های خانوادگی کوچک جای می‌گیرد در چین با نام Roewe 350 به فروش می‌رسد و در واقع «ام جی 350» نام تجاری این خودرو برای بازارهای خارج از کشور چین است.
این خودرو از نظر ایمنی همانند بیشتر خودروهای چینی، توانسته 5 ستاره ایمنی را از موسسه تست تصادف چینNCAP دریافت کند. از امکانات ایمنی این خودرو نیز می توان به کیسه هوا برای سرنشینان، ایموبلایزر و سیستم‌های ایمنی ABS- EBD- BA- CBC هم تنها امکانات ایمنی این خودرو هستند.

  • تست و بررسی ایمنی ام جی 360:

ام جی مدل 360، یک سدان کوچک و جمع و جور نیست و حس یک خودروی چینی ارزان‌قیمت را برای شما تداعی نخواهد کرد بلکه تنها قیمت به صرفه ای دارد. این خودرو از نظر طراحی فضای داخلی و کیفیت مواد به کار رفته در کابین فراتر از خودروهای چینی قدیمی است. نمایشگر لمسی، عملکرد سریع و ساده‌ای دارد؛ ضمن اینکه می‌تواند به گوشی همراه متصل شود و صفحه‌ی مربوط به گوشی هوشمند را نشان دهد.

از نظر ایمنی این خودرو نیز مانند چند مدل قبلی موفق به دریافت ۵ ستاره‌ی ایمنی از بنیاد تست تصادفات چین (C-NCAP) شده است.

از امکانات ایمنی ام جی 360، می‌توان به اعلام خطر کاهش فشار باد لاستیک‌ها، اهرم تنظیم ارتفاع کمربند ایمنی، هشدار باز بودن کمربند، طراحی سه نقطه‌ای کمربند ایمنی برای صندلی‌های عقب، ایموبیلایزر یا سیستم ضد سرقت، حسگر و دوربین پارک عقب، قفل ایزوفیکس صندلی‌های عقب، هشداردهنده افزایش سرعت، شیشه بالابر راننده مجهز به سیستم تشخیص مانع، قفل مرکزی از راه دور، سفت شدن فرمان باتوجه به افزایش سرعت، چراغ بدرقه (خاموش شدن خودکار چراغ‌ها، چند دقیقه پس از خاموش کردن خودرو) اشاره کرد.

  • تست و بررسی ایمنی ام جی GT:

ام جی جی تی ( MG GT ) یکی از تیپ های ام جی 6 است که دارای طراحی لیفت بک میباشد ؛ لیفت بک به خودروهایی می گویند که حالتی بین سدان و هاچ بک است که صندوق عقب از لحاظ ظاهری مجزا است اما زمانی که درب صندوق عقب را باز کنید مانند خودرو های هاچ بک شیشه عقب با درب صندوق عقب پیوسته است.

ام جی GT هم از زبان طراحی سایر خوردو های ام جی مانند ام جی 6 و ام جی GS از همان فرم چراغ های جلو و جلو پنجره ی باریک برخوردار است. نمای جلو با داشتن دو خطی که بر روی کاپوت کشیده شده و به برند ام جی روی جلو پنجره ختم میشود خشن و جذاب است در نمای جانبی نیز خطوط تیز روی بدنه و در نمای عقب چراغ های به هم پیوسته و شیب شدید سقف خودنمایی می کند و همه ی اینها ام جی جی تی را به خودرویی جوان پسند و اسپرت تبدیل کرده است و می توان گفت MG GT از نمای ظاهری کاملا قابل قبولی برخوردار است.

این خودرو از نظر ایمنی مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی و سیستم های ABS, EBD, BA, CBC, VCS, MSR, TCS, HAS و TPMS میباشد و 5 ستاره ایمنی را از موسسه C-NCap دریافت کرده است.

همچنین امکانات ایمنی که در این سدان اسپرت به کار رفته اند عبارتند از : 6کیسه هوا ، شامل 4 کیسه برای سرنشینان جلو و 2 کیسه پرده ای برای ردیف عقب، ترمز های ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی قدرت ترمز EBD،سیستم کنترل لغزش ESP،سیستم بازیافت نیروی ترمز و…