نمایندگی مرکزی ام جی

توجه زیاد به جزئیات در خودروی ام جی

جزئیات خودروی ام جی نسبت به خودروهای مشابه داخلی و خارجی بسیار زیاد است و امکانات رفاهی یا ایمنی زیادی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. خودروی ام جی را می توان یکی از اتومبیل های لوکس وارداتی عنوان کرد که توسط شرکت خودروسازی چینی (سایک) تولید می شوند. نسل اول خودروهای این خودروسازی چینی توانست توجه بازارهای داخلی چین را به سوی خود جلب کند و در مدت زمان اندکی به عنوان یک کمپانی معتبر در بازار معرفی گردد.

با اینکه قوانین حمایت از تولیدات داخلی کشور بیش از 4 دهه است که از واردات خودروهای خارجی ممانعت می کند ولی خودروهای کمپانی ام جی توانسته اند از این قانون جان سالم به در ببرند. در حال حاضر فقط چند مدل محدود ام جی در جاده های داخلی و برون شهری کشور مشاهده می شود. اما کدامیک از جزئیات خودروی ام جی توانسته توجه مشتریان بازار ایران را به سوی خود جلب کند؟ مدل های همچون ام جی 3  چرا در بازار ایران توانسته اند به عنوان محبوب ترین خودروهای چینی مطرح شوند؟

 

نمایندگی خودروی ام جی

مهمترین ویژگی های خودروهای چینی

خودروهای چینی غالبا دارای موتورهایی با ظرفیت 1.5 لیتری و قدرتمند هستند که همراه با گیربکس چهار سرعتِ خودکار می توانند رانندگی ایمنی را برای شما به ارمغان بیاورند. به طوری که مدل هایی همچون  ام جی 3 در سال 2019 توانست با موتور 1.5 لیتری محبوبیت زیادی در شهر برونئی تایلند به سوی خود جلب نماید.  هر چند غالب اتومبیل های چینی نتوانستند امتیاز بالا یا قابل قبولی در تست ضربه از جلو به دلیل محافظت ضعیف از سر راننده کسب کنند.

اما استفاده از کیسه هوا چند جانبه و  محافظت بالای آزمایشی از پاهای سرنشین باعث شد تا خودروهای تولید شده توسط شرکت ام جی بتوانند نشان ایمنی بالا را در سال 2014 توسط شرکت (Euro NCAP) کسب نماید. عملکرد مناسب خودروهای چینی در حین رانندگی با سرعت بالا و برخورداری با آپشن های متعدد رفاهی و امنیتی باعث شده تا این کمپانی بتواند توجه بسیاری از مشتریان را به سمت خود جلب نماید.

جزئیات پرطرفدار خودروی ام جی

قیمت پایین مدل های مختلف خودروهای ام جی نسبت به برندهای معتبری مانند هیوندای i10، تویوتا آیگو، سیتروئن C1 و پژو 108 باعث شده تا افراد زیادی تمایل به خرید این خودروها داشته باشند. چرا که بهره مندی از خودروهای خارجی و غیر ایرانی با قیمت پایین توانسته مشتریان را مجاب کند تا خودروهای این کمپانی را نسبت به رقبای دیرینه اش ترجیح دهند.

در حال حاضر در بازارهای جهانی خودروهای داچیا ساندرو و سیتروئن C3 در حال حاضر مستقیم ترین رقبای (ام جی) هستند. این دو محصول از لحاظ سایز و اندازه جمع و جور هستند و درست مانند مدل های مختلف ام جی 3 دارای قیمت بسیار مناسبی هستند. با این حال عدم حضور آنها در بازار ایران و ارائه فناوری برتر توسط ام جی باعث شده تا خودروهای وارداتی این کمپانی از نظر رقابتی بتوانند جلوتر از رقیبان خود قرار گیرند. سایر ویژگی های قابل توجه اتومبیل های ام جی وارداتی شامل موارد زیر است.

·        شتاب سریع صفر تا صد و سرعت بالا

موتور 1.5 لیتری بنزینی قدیمی با قدرت 105 اسب بخاری پر کاربردترین اجزای استفاده شده در تولیدات اتومبیل های داخلی است. بسیاری از خودروهای رقیبان داخلی ام جی از توربوهای بنزینی کم ظرفیت استفاده می‌کنند که معمولاً ترکیب خوبی از قدرت برای رانندگان سرعت ارائه نمی دهند. اما سواری های مختلف ام جی علاوه بر داشتن قیمت اقتصادی از موتور 1.5 لیتری سری جدید می تواند سرعت صفر تا صد در 10.4 ثانیه برای شما ایجاد کند.

این توان یا شتاب سرعتی برای یک ماشین کوچک ارزان چندان هم بد نیست، هر چند نیاز به کف پوش دائمی آن در بزرگراه و داشتن حداکثر سرعت 174 کیلومتر در ساعت می تواند یک مشکل جدی برای رانندگان این خودرو حساب شود.

·        هزینه های خودرو

مدل های مختلف ام جی در داخل ایران توسط نمایندگی های معتبر به فروش می رسد؛ بنابراین برای تامین قطعات و لوازم یدکی آن به مشکل جدی بر نمی خورید. از آنجایی که این خودرو تنها با یک موتور بنزینی عرضه می شود، پس نباید نگران نوع بنزین مصرفی خود باشید. زیرا این خودروها برای حرکت نیازی به بنزین یورو 4 ندارند و با بنزین های معمولی موجود در ایستگاه های سوخت داخلی به خوبی کار می کنند.

هر چند بیشتر رقبای داخلی و خارجی ام جی از مصرف سوخت بسیار بهتری برخورد هستند، اما استفاده از سوخت مطابق استاندارد جهانی باعث شده بسیاری از خریداران داخلی از انتخاب آنها برای رانندگی شهری یا جاده ای منصرف شوند.

از سوی دیگر مدل های مختلف ام جی 3 را می توان در نمایندگی های معتبر سرویس و تعمیر نمود و نیازی به صرف هزینه برای پیدا کردن تعمیرکار متخصص نیست. همچنین هزینه نگهداری و سرویس این خودروها باعث شده تا خریداران ترجیح دهند به جای خودروهای از رده خارج شده برندهای معروف، مدل های مختلف اتومبیل های ام جی را ترجیح دهند.

·        استهلاک خودرو

هر خودرویی دارای عمر مفید است و بعد از چند سال کار کردن از پا می افتد؛ در این بین اگر مالک نسبت به تعمیر و نگهداری خودروی خود بی توجه باشد، اتومبیل مورد نظر حتی اگر محصول یک برند معتبر جهانی باشد در مدت زمان کوتاهی از پا در می آید.

در این بین شما هنگامی که خودروی ام جی می خرید هزینه بسیار کمتری را برای تملیک این خودرو نسبت به رقبای آن پرداخت خواهید کرد. همچنین اگر نسبت به تعمیر و نگهداری این خودرو بی توجهی باشید حداقل سه سال برای شما کار خواهد کرد و تنها 52 درصد دچار استهلاک و فرسودگی خواهد شد.

بنابراین خرید این خودروهای بسیار ارزان در کنار استهلاک پایین و هزینه های اندک سرویس و نگهداری آن می تواند برای هر فردی جذاب باشد. به عبارت دیگر اگر با خرید خودروهای ام جی احساس می کنید دستتان از رقیبان گرانقیمت این خودروها کوتاه شده، باید بدانید شما در مرحله اول پول کمتری به جیب فروشنده ریخته اید و قرار است هزینه بسیار کمتری برای نگهداری آن صرف کنید.

·        طراحی و تکنولوژی

علاوه بر اینکه مدل های مختلف MG تجهیزات استاندارد مناسبی دارد، از فضای داخلی و طراحی بیرونی خودروهای ام جی بسیار شیک نیز برخوردار است. طراحی منظم و یک دست بدنه بیرونی با فضای داخلی چشم نواز اتومبیل باعث شده تا ام جی یک خودروی ارزان قیمت به نظر نرسد.  

فضای داخل  خودرو بسیار شیک تر از اتاقک های خودروهای معمولی و داخلی می باشد به طوری که صندلی های فضای عقب نیز با ارگونومی بدن انسان مطابقت دارد. پشتیبانی و راحت فضای داخلی خودرو باعث شده  عملکرد آن در حین مسافرت های طولانی مدت بیش از بیش خودر را نشان دهد. اضافه شدن صفحه‌نمایش لمسی و فرمان چرمی با کنترل‌های صوتی نیز جذابیت ظاهری داخل کابین خودروهای ام جی را دو چندان کرده است.

از سوی دیگر MG استایل جذاب و تناسب خوبی دارد و به اندازه جدیدترین خودرو داچیا ساندرو، اشکودا فابیا و فولکس واگن پولو کاملا زیبا و  هوشمند به نظر می رسد. توجه به جزئیات خودروی ام جی همچون چراغ‌های عقب، چراغ‌های ال ای دی، فاصله بین دو محور بلند و برآمدگی های کوتاه به ام جی حالتی اسپرت در جاده بخشیده است. به علاوه شما در هنگام خرید این خودرو می‌توانید از گزینه‌های شخصی‌سازی یا سفارشی استفاده کنید.

  • برگردان‌های پررنگ
  • روکش‌های رنگارنگ آینه و درب
  • انتخاب رینگ های چرخ‌ها با طراحی خاص

·        امکانات رفاهی و سرگرمی خودرو

متأسفانه، مواد ارزان قیمت و کیفیت ساخت نامطلوب این ذهنیت خوب اولیه را نسبت به خودرو از بین می برد. پلاستیک‌ها سفت هستند، سوئیچ‌ها ضعیف هستند و دکمه‌ های کوچک روی استریو و کنترل‌ های تهویه مطبوع ضعیف هستند. بنابراین در حالی که ظاهر جذاب و گزینه‌های سفارشی‌سازی جوان نقطه قوت ام جی است، کابین ضعیف آن را کنار می‌گذارد.

امکانات رفاهی و سیستم سرگرمی خودرو بسیار قابل توجه است. هرچند برخی از طرح‌بندی‌های منو در سیستم لمس کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد. در داخل این خودروها همه مدل‌ها با اپل کارپلی عرضه می‌شوند، بنابراین در صورت داشتن آیفون، می‌توانید به موسیقی یا برنامه‌های ناوبری مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید. این رابط کاربری به خوبی کار می کند، اما ام جی از اضافه کردن انعطاف پذیری اندروید کوتاهی کرده این مسئله به نوبه خود مایه شرمساری است.

·        فضای زیاد صندوق عقب

غالب خودروهای MG به صورت پنج طراحی تولید می شوند که یکی از جادارترین خودروها در رنج قیمتی ارزان محسوب می شود. به عنوان مثال فضای صندوق 285 لیتری ام جی 3 برای کلاس خود مناسب است، اما نسبت به صندوق بار عظیم 328 لیتری داچیا ساندرو و صندوق بار 300 لیتری در سیتروئن C3 بسیار پایین است. اما ام جی 3 می تواند چمدان بیشتری نسبت به کیا پیکانتو یا هیوندای i10 حمل کند.

شاسی بلند ام جی

هر چند در این خودرو شما می توانید صندلی‌های عقب را جمع کنید و ظرفیت صندوق را به 1262 لیتر افزایش دهید و 154  لیتر بیشتر از آنچه توسط خودرو داچیا ساندرو حمل می‌کنید را در اتومبیل خود جابجا نمایید. نکته منفی فضای اضافی و صندوق عقب ام جی 3 این است که اگر چرخ یدکی داشته باشید فضای شما 29 لیتر از باری خود را دست می‌دهید.

·        اندازه و ابعاد ام جی

به عنوان مثال ام جی 3 را با طول 4018 میلی‌متر، عرض 1729 میلی‌متر و ارتفاع 1507 میلی‌متر می توان خورویی نسبتاً جمع‌وجور دانست. این خودرو به‌ویژه وقتی فضای داخل آن را در نظر می گیرید از هر نظر جادارتر از رقیب اصلی خود بوده و به عنوان یک خودروی سوپرمینی بزرگ محسوب می شود.

این خودرو دارای فضای بسیار بزرگتری نسبت به  مدل های با قیمت مشابه در بخش خودروهای شهری کوچکتر است، در حالی از نسخه رده بالا با سنسورهای پارک مفید همراه برخوردار می باشد.

·        راحتی  فضای سرنشین

بسیاری از رقبای ام جی در مدل‌های چهارنفره طراحی و تولید شده اند که معمولاً از قیمت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند.  ام جی دارای شیشه های عقب برقی به صورت استاندارد در تمامی مدل ها می باشد که می تواند تماشای مناظر مختلف را برای شما لذت بخش تر کند.

اگر یک خودروی کوچک جادار با پنج صندلی می‌خواهید به نظر می رسد که خودروهای ام جی ارزش دیدن را داشته باشد.  کابین دارای فضای ذخیره سازی در کنار سطل های درب با اندازه مناسب، یک جعبه دستکش بزرگ و یک سوراخ درب دار در بالای داشبورد بسیار وسوسه انگیز است.

ام جی  توسط شرکت (Euro NCAP) در سال 2014 تست های تصادف را گذراند و امتیاز 3 ستاره از 5 ستاره را برای ایمنی دریافت کرد. این شرکت خودروسازی با کسب امتیاز 69٪ برای محافظت از بزرگسالان  تا سال 2020 توانست نتایج آزمایش‌های تصادف متعدد به خوبی بگذراند. کیسه‌های هوای راننده و سرنشین به‌اندازه کافی باد شده و سازه‌های داشبورد برای سرنشینان با اندازه‌های مختلف یا افرادی که در موقعیت‌های مختلف نشسته‌اند خطر محسوب نمی‌شود.

·        قابلیت اطمینان و ایمنی

علیرغم موفقیت بالا در بازارهای جهانی و رشد سریع ام جی در بازار داخلی بریتانیا و ایران، این برند چینی در آخرین رتبه بندی بهترین خودروسازان و رضایت مالکان در سال 2023 قرار گرفت. پیش تر ام جی در سال 2015 توانسته بود رتبه 10 را در بین بهترین خودروسازان جهان را کسب کند. زیرا تولیدات ام جی در سال های اخیر از لحاظ ایمنی پیشرفت مناسبی نداشته و رتبه بندی تست تصادف Euro NCAP با سه ستاره برای خریداران نگران کننده است.

با این حال این خودروسازی چینی در تولید مدل های مختلف خودروهای خود از قابلیت های زیادی استفاده می کند که شما نمی توانید این امکانات را در اتومبیل های داخلی مشاهده کنید.

  • استفاده از شش کیسه هوا برای حفظ سلامت شرنشینان در حین تصادف
  • مجهز به سیستم کنترل پایداری
  • توانایی حفظ تعادل و قدرت در سربالایی
  • مجهز به سیستم هوشمند نظارت بر فشار باد لاستیک‌ها
  • کلید قطع کیسه هوای سرنشین
  • دارای ترمز اضطراری
  • برخورداری از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی
  • دارای سیستم کنترل ترمز
  • دارای سیستم کنترل نگهدارنده سربالایی
  • مجهز به ترمز الکترونیکی
  • باز کردن قفل خودکار درها در صورت تصادف
  • ترمزهای دیسک جلو
  • قفل حساس به سرعت درب
  • بدنه فولادی با کشش فوق العاده بالا
  • زنگ هشدار کمربند ایمنی و ایموبلایزر خودرو

سخن پایانی

خودروهای کمپانی ام جی با طراحی جذاب و دوست‌ داشتنی، قابلیت‌های فنی برتر و قدرت موتور قابل توجه به عنوان یک خودروی شهری کاملاً مناسب و جذاب در بازار داخلی ایران مطرح شده است. مدل های مختلف ام جی با قیمت مناسب و امکانات متنوع توانسته است جایگاه خود را در بین رقبای خود در دسته خودروهای کوچک به خوبی حفظ کند و نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند.

با افزایش تقاضا برای خودروهای سبک و کوچک، MG با ارائه امکانات مدرن و رانندگی راحت، به عنوان یک گزینه عالی به افرادی توصیه می‌شود که به دنبال خودرویی کوچک و کارآمد هستند.

توجه به جزئیات ام جی 3 در سال 2018 از سوی طراحان و تولیدکنندگان باعث شده تغییرات ظاهری و داخلی قابل توجهی در تولیدات جدید این شرکت  اعمال گردد. پس از پیاده کردن طراحی مجدد شما می توانید اتاق داخلی خودروهای ام جی را با امکانات رفاهی بیشتری ببینید.

استفاده از صفحه ‌نمایش لمسی هشت اینچی که به‌صورت استاندارد در برخی مدل‌ها قرار داده‌ در کنار صندلی های راحت باعث شده تا رانندگی و مسافرت با این اتومبیل ها برای سرنشینان دلپذیرتر شود. موتور خودروهای ام جی که ظرفیتی  1.5 لیتری دارند در طراحی ها و بازنگری های اخیر با تغییراتی جزئی  همراه بودند تا با استانداردهای اتحادیه اروپا همخوانی داشته باشند.