رانندگی با خودرو نو ام جی را چگونه آغاز کنیم؟

رانندگی با خودرو نو ام جی را چگونه آغاز کنیم؟

امروزه با افزایش قیمت خودروهای داخلی و امکانات بالای خودروهای چینی مانند خودروهای ام جی و… اکثر افراد برای خرید خودرو به سمت خرید و فروش خودرو ام جی می روند.
با توجه به هزینه های بالای قطعات و کمبود قطعات و لوازم یدکی ام جی ، یکی از دغدغه های اصلی مالکان خودروهای ام جی استفاده از خودروی ام جی پس از تحویل آن است. در این مطلب از سایت ام جی ایران با ما همراه باشید تا به معرفی نکاتی در رابطه با شروع کار با خودروی نو ام جی بپردازیم…

برای شروع کار با خودروی ام جی چه اقداماتی را باید انجام دهیم؟

رانندگی با خودروی ام جی در 1000 کیلومتر اول:

یکی از مواردی که باید در رانندگی با خودروی نو رعایت کرد، رانندگی با سرعت حداکثری 100 کیلومتر در ساعت و انتخاب دور موتور مناسب برای تعویض دنده است.
به این موضوع باید توجه داشته باشید که در حال حاضر قطعات موتور خودرو کاملا نو هستند و در صورت سرعت بالا دچار شوک خواهند شد علاوه بر این به دلیل تازگی قطعات تولید شده، قطعات دارای منافذ و سوراخ‌های بسیار ریز و میکروسکوپی هستند که نیازمند کارکرد آرام در سرعت و دور پایین هستند تا در پس از گذر زمان به آمادگی لازم برسند. علاوه بر این رانندگی با دور موتور بالا می تواند به موتور خودرو فشار وارد کند و موجب خراب شدن خودرو پس از مدت زمان کمی گردد.

رانندگی با خودروی ام جی در 1000 تا 1500 کیلومتر اول:

  • یکی از اقداماتی را که می توانید در رانندگی با خودروی ام جی در کیلومتر 1000تا 1500 انجام دهید، به حداکثر رسانی سرعت خودرو به صورت تدریجی است.
    همانطور که می دانید، دور موتور خودروی میتواند به صورت تدریجی تا حداکثر ظرفیت مجاز خود افزایش پیدا کند. پیشنهاد می کنیم اگر از حالت دستی گیربکس خودروی ام جی استفاده می‌کنید، پیش از رسیدن آمپر دور سنج به ناحیه قرمز رنگ، دنده را به یک عدد بالاتر یا به اصطلاح سبک‌تر تغییر دهید.
  •  همچنین در زمان آب بندی خودرو و در حالت کلی نباید دور موتور برای تعویض دنده خیلی پایین باشد زیرا در این حالت موتور به اصطلاح سرد است و هرگز نباید وقتی که موتور سرد است دور موتور را چه در حالت دنده خلاص و چه در سایر دنده ها به حداکثر رسانید.
  • تایر ها در این دوره استفاده از خودرو نیز باید دائما کنترل شوند.
  • ترمزهای خودروی ام جی در این دوره نمی‌توانند اصطحکاک خوبی برقرار نمایند و لازم است شما پدال ترمز را به خوبی فشار هید تا اصطحکاک افزایش یافته و قابلیت ترمز بهتر شود.این حالت پس از هر بار تعویض لنت های ترمز نیز باید انجام شود.

قبل و بعد از تحویل خودروی ام جی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

معمولا هنگامی که مشتری برای تحویل خودروی ام جی به کمپانی مراجعه می کند باید به چند نکته ی مهم توجه ویژه ای داشته باشد:

  1.  معمولا خودروهایی که به مشتری تحویل داده می شود باید فرآیند موسوم به PDS یا Pre Delivery Service را پشت سر گذاشته باشند. این فرآیند به این معناست که پیش از تحویل خودرو به مشتری، مجموعه ای از فعالیت ها و کارکردهای خودرو در بخش های عملکردی خودرو مورد بررسی قرار گیرد تا از سلامت خودرو پیش از تحویل خودرو بتوان اطمینان حاصل نمود.
  2. دومین فرآیندی که خودرو باید پیش از تحویل به مشتری پشت سر گذارد، فرآیند Handover می باشد. در این فرآیند مشتری به مدت 30 تا 40 دقیقه در زمینه عملکرد خودرو تحت آموزش قرار می گیرد تا با عملکرد آن آشنا شود.
    هدف از فرآیند Handover آشنایی بیشتر مشتری با خودروی ام جی خریداری شده و آپشن های آن است.
  3. نمایندگی خودروی ام جی نیز موظف است پیش از تحویل خودرو به مشتری، بدنه خودروی ام جی را به دقت بررسی نماید تا از وجود هر مورد ظاهری و درونی خودرو مطلع شوند. در این فرآیند، فرمان و چراغ های خودرو هم کنترل می شود. ممکن است مشتری از جنس عملیاتی که در این فرآیند انجام می شود اطلاعاتی نداشته باشد؛ اما خروجی این فرآیند برای مشتری این است که عملکرد خودرو صحیح و سلامت باشد. در فرآیند Handover آموزش عملکردی خودرو مورد توجه است.
  4.  مشتری نیز موظف است پس از تحویل خودروی ام جی به فرآیند PDS آموزش داده شده توسط کمپانی توجه کند تا از آسیب خودرو به علت استفاده ی نامناسب از خودرو جلوگیری نماید.
  5. یکی دیگر از نکاتی که خریداران خودروی ام جی باید به آن توجه داشته باشند دفترچه راهنمای مشتری است. معمولا هنگام خرید خودروی ام جی دو دفترچه در اختیار خریداران قرار می گیرد که یکی از آنها دفترچه راهنمای محصول است . در این دفترچه، آن چه در فرآیند Handover برای مشتری توضیح داده می شود در یک فرصت محدود ارائه می شود و خریدار می تواند اطلاعات بیشتر در این زمینه را در دفترچه راهنمای محصول مطالعه کند.
    بیشتر خریداران فکر می کنند با خودرو آشنا هستند و معمولا دفترچه راهنمای محصول را مطالعه نمی کنند. دومین دفترچه ی راهنما مرتبط با سرویس ها و خدمات فروش و پس از فروش خودرو ام جی می باشد. اگر مشتری این دفترچه را بخوبی مطالعه کند درباره این که باید در چه کیلومترهایی و در چه زمان هایی برای سرویس خودرو به نمایندگی های مجاز مراجعه کند به اطلاعاتی دست پیدا می کند. در این دفترچه راهنما به عواملی که موجب ابطال گارانتی خودرو و اقداماتی که موجب باطل شدن شرایط گارانتی نمی شود هم اشاره شده است.
  6.  علاوه بر این، به نکات ایمنی که خریداران ملزم به رعایت آن هستند و مسائل امنیتی مربوط به خودرو نیز اشاره شده است. بنابراین خریدار باید به مجموعه مسائلی که در دفترچه راهنمای محصول و دفترچه گارانتی خودرو اشاره شده توجه داشته باشد و این موضوعات را با دقت بالا مورد مطالعه قرار دهد.