سریعترین مدل خودرو ام جی تا سال 2022

سریعترین مدل خودرو ام جی تا سال 2022

دسته‌ ای خودروهای خارجی که در ایران توانست تقریباً با اقبال خوبی روبه‌رو شود، محصولات برند ام جی هستند. کیفیت و کارایی این خودروها باعث شده تا به عنوان خودروهای خارجی میان رده در ایران شناخته شود.
در زمان خرید خودرو ام جی همواره پارامتر سرعت اهمیت زیادی برای هم دارد و از طرفی علاقه‌مندان به دنیای خودروسازی همواره به دنبال این هستند تا بفهمند کدام برند معتبر خودروی پرسرعت تولید کرده است.

در ادامه این مطلب از سایت ام جی ایرانیان قصد داریم سریعترین مدل خودرو ام جی تا سال 2022 را به شما معرفی کنیم و سپس توضیحاتی در خصوص سایر مدل‌ های این خودرو برند ام جی ارائه دهیم.

آشنایی مختصر با برند خودروسازی ام جی

قبل از اینکه سراغ سریع‌ ترین خودرو ام جی برویم، بهتر است کمی بیشتر با این برند مشهور آشنا شویم. شروع فعالیت این برند به سال ۱۹۲۴ میلادی باز می‌ گردد که کمپانی موریس گاراژ خودرو‌های اسپرت و مسابقه‌ ای را با نام برند MG به بازار عرضه می‌ کرد.

این برند چالش‌ های زیادی را پشت سر گذاشت تا اینکه بالاخره در سال ۲۰۰۵ همکاری خود با گروه خودروسازی سایک موتور چین را شروع کرد. این برند تا امروز انواع خودروی کوپه، شاسی بلند و سدان را وارد بازار کرده است.

از سوی دیگر در سال‌ های اخیر شاهد این موضوع بودیم که این برند خودروسازی توانسته جایگاه خود را در بازار بهبود بخشد و توجه دسته زیادی از مشتریان سراسر جهان را به خود جلب کند.

معرفی خودرو ام جی ۶ پرو مدل ۲۰۲۲

معرفی خودرو ام جی ۶ پرو مدل ۲۰۲۲

جدیدترین خودرو ام جی که توجه علاقمندان به دنیای خودرو را به خود جلب کرده است، ام جی ۶ پرو مدل ۲۰۲۲ است. اولین تفاوت ظاهری این خودرو با سایر مدل‌ های قبلی خود چهره خشمگین و جدی آن است.

طراحی داخلی و بیرونی آن به شکلی است که دماغه چراغ‌ ها نسبت به مدل‌ های قبلی، باریک‌ تر به نظر می‌ رسد. از همین الگو برای طراحی جلو پنجره نیز استفاده شده و به عقیده بسیاری با شده تا این خودرو به محصولات جدید هیوندای شباهت پیدا کند.

خطوطی که بر روی درپوش موتور و سپر مشاهده می‌ شود، باعث ایجاد ظاهر اسپرت و جوان پسندی شده که توجه مشتریان را به آن جلب می‌ کند. از سوی دیگر استفاده از رینگ‌ های آلومینیومی ۱۸ اینچی تیره به همراه طراحی حرفه‌ ای برای بدنه کناری خودرو باعث شده تا از بغل نیز خودرو زیبا به نظر برسد.

طراحی فضای داخلی خودرو نیز بسیار دلنشین است. صندلی‌ های اسپرت دو رنگ استفاده شده که دارای دو خط درشت و پوشش آلکانتارا هستند، راحتی و زیبایی را به صورت همزمان برای شما به ارمغان می‌ آورد.

ویژگی‌ های فنی ام جی ۶ پرو مدل ۲۰۲۲

حجم موتور ۴ سیلندر توربوشارژ این خودرو یک و نیم لیتر بوده که باعث می‌ شود حداکثر قدرت خروجی توربو شارژ که حدود ۱۸۱ اسب بخار اعلام شده است را در اختیار شما قرار دهد. همچنین استفاده از گیربکس اتوماتیک دو کلاچه ۷ سرعته اجازه می‌ دهد تا تجربه رانندگی دلنشین و لذت بخشی داشته باشید.

سرعت حداکثر این خودرو ۲۱۰ کیلومتر در ساعت برآورد شده و شتاب اولیه آن نیز بسیار بالاست. به شکلی که می‌ تواند در مدت ۷ ثانیه سرعت صفر تا ۱۰۰ را پر کند.

شاید در نگاه اول این پارامتر‌های زیاد مناسب به نظر نرسد، اما فراموش نکنید که خودرو ام جی ۶ پرو مدل ۲۰۲۲، به عنوان خودرو سدان وارد بازار شده و چنین ویژگی‌ هایی برای این دسته از خودرو قطعاً مناسب خواهند بود.

معرفی سایر انواع خودرو ام جی در ایران

معرفی سایر انواع خودرو ام جی در ایران

وضعیت خودروهای خارجی در بازار ایران همواره با مشکلات زیادی روبرو بوده است. واردات انواع مدل های خودرو ام جی در ایران همیشه تحت تاثیر مشکلات اقتصادی، سیاسی و… بوده، اما در سال های اخیر و از زمان فعالیت این برند زیر نظر شرکت چینی، وضعیت واردات آنها به ایران رونق بیشتری گرفته است.

ولی با این وجود هنوز هم می بینیم که فقط برخی از مدل‌ های این خودرو در بازار ایران یافت می‌ شود.

البته شاید بسیاری به این فکر کنند که امکان وارد کردن نمونه‌ های کمیاب نیز به تازگی فراهم شده است، اما نباید این مورد مهم را فراموش کنید که برای بسیاری از مدل‌ های قدیمی کمیاب و مدل‌ های جدیدتر خودرو ام جی خدماتی مانند تعمیرات، تامین قطعات یدکی، سرویس دهی و… چالش برانگیز خواهد بود.

در ادامه مدل‌ های شناخته شده‌ تر خودرو ام جی در ایران را به شما معرفی می کنیم و پارامترهای مهمی مانند سرعت و شتاب اولیه آنها را مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

خودرو ام جی RX5

این مدل از خودرو ام جی که در سال ۲۰۱۶ طراحی شده تا سال ۲۰۱۹ خط تولید فعالی داشت و تعدادی از این محصولات وارد ایران شدند. موتور ۱۹۹۵ سی‌سی این خودرو دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ است. همین باعث شده تا توانایی تولید قدرت ۲۱۷ اسب بخار به همراه گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر را داشته باشد.

استفاده از گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته دو کلاچه باعث شده تا روند رانندگی با این خودرو بسیار راحت و لذت بخش باشد. این خودرو که دارای وزن ۱۶۸۰ کیلوگرم است می‌ تواند به حداکثر سرعت ۲۰۸ کیلومتر در ساعت برسد.

همچنین شتاب صفر تا صد آن ۸.۲ است. حجم باک این خودرو ۵۵ لیتر است و به طور متوسط در هر ۱۰۰ کیلومتر هشت و نیم لیتر مصرف سوخت دارد.

خودرو ام جی ۵۵۰

این خودرو که در سال ۲۰۱۰ طراحی شده و به عنوان یکی از انواع خودرو ام جی در موجود در بازار ایران شناخته می‌ شود. حجم موتور این خودرو ۱۸۰۰ سی‌سی است که با استفاده از یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ توربو شارژ می‌ تواند قدرتی در حدود ۱۶۰ اسب بخار را در اختیار شما قرار دهد.

از سوی دیگر تولید گشتاور حداکثر ۲۱۵ نیوتن متر و گیربکس اتوماتیک ۵ دنده، روند رانندگی بهتر با سرعت بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. این خودرو که وزنی در حدود ۱۸۶۱ کیلوگرم دارد، می‌ تواند به سرعت حداکثر ۲۰۵ کیلومتر در ساعت برسد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن نیز ۱۱ ثانیه طول خواهد کشید.

قطعات ام جی

خودرو ام جی ۶

خودرو ام جی ۶ که در سال ۲۰۱۱ طراحی شده یکی دیگر از انواع این خودرو موجود در بازار ایران است. موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ این خودرو دارای حجم ۱۷۹۶ سی سی است که به صورت توربوشارژ تنفس می‌ کند.

حداکثر قدرت تولیدی این خودرو ۱۶۰ اسب بخار است که توانایی ارائه به 215 نیوتن متر گشتاور را دارد. گیربکس ۵ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک باعث شده تا روند استفاده از خودرو و رانندگی با آن بسیار راحت و دلنشین باشد.

حداکثر سرعت این خودرو ۱۹۳ کیلومتر در ساعت و شتاب اولیه صفر تا صد آن، ۸.۴ ثانیه است.

خودرو ام جی ۳۵۰

این خودرو که در سال ۲۰۱۲ طراحی شده دارای موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ است. موتور این خودرو حدود ۱.۵ لیتر حجم دارد و حداکثر قدرتی که در اختیار شما قرار می‌ دهد، ۱۰۷ اسب بخار خواهد بود. از سوی دیگر گشتاور تولیدی آن ۱۳۵ نیوتن متر است که باعث شده شتاب اولیه و قدرت مناسبی داشته باشد.

به‌ کارگیری گیربکس اتوماتیک ۴ دنده در این خودرو تجربه رانندگی دلنشین و راحتی را در اختیار شما می‌ گذارد. حداکثر سرعت خودرو ام جی ۳۵۰، ۱۷۰ کیلومتر در ساعت بوده و شتاب صفر تا صد آن ۱۱ ثانیه طول می کشد.

خودروی ام جی ۳

حجم موتور این خودرو حدود ۱.۵ لیتر است و طراحی چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ آن، حداکثر قدرت ۱۰۷ اسب بخار را در اختیار شما قرار خواهد داد. گشتاور تولید این خودرو ۱۳۵ نیوتن متر است و همین باعث شده تا شتاب صفر تا صد اولیه آن ۱۱.۵ ثانیه طول بکشد.

حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است و نسبت به سایر خودروهای در این رده گزینه مناسبی به نظر می‌ رسد. حجم باک خودرو ام جی ۳ ۴ و ۵ لیتر است و مصرف سوخت آن در رده مناسب قرار می‌ گیرد. تنها ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت خواهد داشت.

خودروی ام جی gs

نمونه از خودرو ام جی که در سال ۲۰۱۵ طراحی شده دارای موتوری با حجم ۱۹۵۵ سی‌ سی بوده که به صورت چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ طراحی شده است. تنفس موتور این خودرو به صورت توربو شارژ است و می‌ تواند قدرت حداکثر ۲۱۷ اسب‌بخار به همراه ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور حداکثر را در اختیار ما بگذارد.

وجود گیربکس شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه باعث شده تا روند رانندگی با این خودرو بسیار دلنشین و جذاب باشد. شتاب صفر تا صد این خودرو ۸.۶۹ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن ۲۰۸ کیلومتر در ساعت می‌ باشد.

خودرو ام جی ۳۶۰

خودرو ام جی ۳۶۰ در سال ۲۰۱۶ طراحی شده دارای یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۴۹۸ سی‌‌سی است. حداکثر قدرت این خودرو ۱۱۰ اسب بخار است که به همراه ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور در اختیار شما قرار می‌ گیرد.

وظیفه تبدیل و انتقال گشتاور در این خودرو بر عهده یک گیربکس چهار سرعت خودکار است. حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده و شتاب صفر تا صد آن ۱۲.۸ ثانیه است. حجم باک این خودرو ۵۵ لیتر است و مصرف سوخت آن در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۸ لیتر بر آورد می‌ شود.

سوالات متداول

جدیدترین مدل خودرو ام جی کدام است؟

خودرو ام جی ۶ پرو مدل ۲۰۲۲ جدیدترین مدل اتومبیل تولید شده توسط این برند است که به عنوان یک سدان خانوادگی خوب و قدرتمند شناخته می‌ شود.

روند خرید خودرو ام جی در ایران با چه مشکلاتی روبرو است؟

در مواردی دیده شده که تنها برخی از مدل‌ های خاص در ایران به محبوبیت می رسند و امکان دسترسی به خدمات پس از فروش، قطعات یدکی، خدمات سرویس دهی و تعمیر برای آنها وجود دارد.

کدام مدل‌ های خودرو ام جی در ایران موجود می‌ باشند؟

خودرو ام 360 توربو، ام جی GS، ام جی 3، ام جی 550، ام جی RX5 مدل‌های موجود در بازار ایران هستند که توانستند توجه مشتریان را به خود جلب کنند.

آیا خرید خودرو ام در ایران انتخاب خوبی است؟

بله، به لطف خدمات مناسبی که توسط نمایندگی ام جی ایرانیان ارائه می‌ شود، روند خرید و فروش یا دسترسی به خدمات مختلف خودروهای این برند وجود دارد و همین بسیاری از چالش‌ هایی که در این مسیر وجود داشتند را از بین می‌ برد.

از کجا اطلاعات مربوط به خودروهای ام جی را به دست آوریم؟

متخصصن ما در سایت نمایندگی ام جی ایرانیان تلاش کرده‌ اند که به سوالات شما پاسخ دهند و همچنین می‌ توانید با ما تماس بگیرید و از سیستم مشاوره تلفنی رایگان استفاده نمایید.