ام جی zs

شاسی بلند جدید ام جی را بشناسید

MG ZS به عنوان شاسی بلند جدید ام جی توانسته بسیاری از افراد علاقه مند به سواری های خانوادگی را به سوی خود جلب کند. این خودرو با اینکه جادار است و دارای یک صندوق عقب بزرگ و کاربردی می باشد اما از فناوری ایمنی مدرن چندانی مطلوبی برخوردار نیست.

اگر به دنبال یک شاسی بلند کوچک خانوادگی هستید که بسیار کاربردی و مقرون به صرفه و مجهز باشد، مطمئنا MG ZS ارزش بررسی را خواهد داشت. شاید این خودروی سواری بسیار کارامد مانند مزدا CX-3 کاملاً لوکس به نظر نرسد، اما دسترسی راحت، قیمت ارزان تر و داخل بسیار جادارتر می تواند نیاز های شما را از یک ماشین سواری رفع نماید.

استفاده از صندلی‌های پارچه‌ای استاندارد با تعبیه کلیدهای تنظیمات مختلف برای راحتی بیشتر و در نظر گرفتن آپشن های متعدد علاوه بر راحتی می تواند نظم و زیبایی منحصر به فردی را در اختیار شما قرار دهد.

استفاده از سیستم های متنوع تعبیه شده در ZS به عنوان شاسی بلند جدید ام بسیار آسان است؛ چرا که شما به سرعت می توانید با فشار دادن انگشتانتان بر روی دکمه ها از آپشن های متعدد خودرو بهره مند شوید.

مزایا و قابلیت های متعدد MG ZS

اگر زمان زیادی را صرف رانندگی در شهر یا جاده های بین شهری می کنید، شاسی بلند ام جی مدل ZS ظرفیت باک بنزین 55 لیتری توربو می توانید پیشنهاد خوبی برای شما باشد. مدل بنزینی این خودرو نسبتاً ساکت که به طور میانگین برای طی کردن 1000کیلومتر 5 لیتر بنزین مصرف می کنند. به همین دلیل MG ZS EV یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین شاسی‌ بلندهای موجود در بازار است.

همچنین ZS به لطف برخورداری از فرمان قابل تنظیم در سرعت های پایین آرامش و  راحتی قابل توجهی برای راننده ایجاد خواهد نمود. اما در سرعت‌های بالا و حین رانندگی در بزرگراه ها این خودرو بسیار پر سر و صدا است و صدای باد و لاستیک‌ها ممکن است شما را آزار بدهد به طوری که این اتومبیل در جاده‌های پردست‌انداز به اندازه سیتروئن C3 ایرکراس راحت نیست.

  • برخورداری از فضای داخلی جادار
  • به صورت معقولانه قیمت گذاری شده
  • عملکرد مناسب و راحتی رانندگی
  • طراحی داخلی و خارجی زیبا و چشم نواز
  • برخورداری از سرگرمی و لوازم جانبی بسیار متنوع
  • قابلیت اطمینان و ایمنی بالا نسبت به خودرو های هم رده داخلی و خارجی خود

معایب MG ZS

برخلاف سایر سواری های هم رده  MG ZS هیچ  گزینه‌ای برای ترمز اضطراری خودکار در مواقع خطرناک برای توقف سریع خودرو توسط کمپانی تولید کننده این سواری تعبیه نشده است. اگر این مبحث برای شما مشکل ساز نیست، MG ZS به عنوان یک خودروی خانوادگی کوچک مقرون به صرفه و در عین حال جادار، می تواند قوی ترین و بهترین گزینه برای شما باشد.

از سوی دیگر به دلیل قوانین سفت و سخت حمایت از خودرو سازان داخلی، تحریم های اعمال شده توسط سازمان های بین المللی ممکن است برای خرید این خودرو هزینه های بسیار بالایی در داخل ایران صرف کنید. بنابراین قبل از اقدام به خرید بهتر است نسبت به قیمت به روز شاسی بلند MG ZS توجه نمایید تا گیر افراد سود جو و کلاه بردار نیفتید.

  • عدم برخورداری از موتور دیزل
  • سیستم تعلیق کمی ناهموار
  • فاقد تکنولوژی ایمنی مدرن
  • فضای ناکافی در قسمت پایین فضای داخلی خودرو
  • ایجاد سر و صدای زیاد در هنگام رانندگی با سرعت بالا یا در اتوبان

ویژگی ها و لوازم جانبی MG ZS

برخی از ویژگی ها و آپشن های تعبیه شده در MG ZS توانسته توجه علاقمندان به کراس های سواری شاسی بلند جلب کند.

  • رینگ های آلیاژی 17 اینچی
  • روکش براق با کیفیت بالا، پوشش مه شکن، آینه های درب با چراغ راهنما یکپارچه، پسوند رکاب جانبی و دیفیوزر عقب
  • جلوپنجره براق
  • صفحه نمایش لمسی رنگی 10.1 اینچی با Apple CarPlay و Android Auto
  • دسته وسط
  • صندلی های پارچه ای
  • فرمان چرمی تمام دانه با دوخت متضاد
  • موتور 1.5 لیتری
  • دوربین 360 درجه
  • ورود بدون کلید و استارت مدل دکمه فشار
  • چراغ های جلو و عقب LED
  • صندلی 6 جهته راننده با قابلیت تنظیم دستی
  • صندلی 4 جهته سرنشین با قابلیت تنظیم دستی
  • سیستم صوتی 4 بلندگو
  • تزئینات داخلی چرم مصنوعی با دوخت کنتراست
  • موتور چهار سیلندر خطی VCT  با حجم 1500 سی سی
  • 16 سوپاپ توربو شارژر
  • حجم باک بنزین با حجم 55 لیتر
  • استاندارد آلایندگی EURO5
  • حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت
  • گيربكس 6 دنده اتوماتيك مجهز به سیستم Over Drive جهت دستیابی به گشتاور بهتر موتور
  • مجهز به 2 کیسه هوای ایمنی
  • مجهز به دوربین دید عقب و سنسورهای صوتی
  • کمربند ایمنی 3 نقطه ای مجهز به پیش کشنده در صندلی عقب
  • مجهز به ترمزEBDو ترمز ضد قفلABS

آیا MG ZS ماشین خوبی است؟

اگر به دنبال یک SUV کوچک خانوادگی هستید که در عین کاربردی بودن، مقرون به صرفه و مجهز باشد به نظر می رسد باید نگاهی به خودرویMG ZS  بیندازید. این خودروی لوکس و بسیار جادار از صندلی‌های راحتی قابل تنظیم برخوردار است که در حین مسافرت با این خودرو می توانید با فشار دادن دکمه‌های تنظیم بهترین و راحت ترین حالت را برای نشستن خود انتخاب نمایید.

ZS به عنوان شاسی بلند جدید ام جی مجهز به سیستم Excite و Exclusive دارای صفحه نمایش لمسی رنگی 10.1 اینچی است تا شما و سایر سرنشینان خودرو به راحتی در طول سفر بتوانید از سیستم هوشمند مسیریاب، تماشای فیلم ، پخش موسیقی لذت ببرید. اگر چه ام جی زد اس فضای عقب بیشتری نسبت به رنو کپچر ، مزدا CX-3 یا نیسان جوک دارد ولی می توانست طراحی صندلی های عقب خودرو بهتر از حالت موجود انجام شود. علاوه بر اینکه در قسمت عقب خودرو هیچ جا لیوانی یا تکیه گاه عقب وسط  برای وسایل پذیرایی سرنشینان عقب در خودرویMG ZS مدنظر قرار نگرفته است.

همچنین برخورداری از صندوق بار 448 لیتری جادار باعث شده تا حجم و ظرفیت صندوق عقب این خودرو نسبت به مدل های هم رده خود همچون مزدا ، رنو یا نیسان  90 درصد حجم بیشتری داشته باشد.  صندوف عقب خودرویMG ZS به اندازه کافی بزرگ است که شما به راحتی بتوانید  یک کالسکه بزرگ بچه و چند چمدان بزرگ در داخل آن قرار دهید. شما حتی می توانید صندلی‌های عقب را به پایین بخوابانید تا فضای کافی برای حمل دوچرخه با چرخ‌های متصل ایجاد گردد.

MG ZS قیمت چنده؟

تعبیه و بهره مندی از موتور 1.5 لیتری و جعبه گیربکس بسیار قدرتمند نگهداری و استفاده از این شاسی بلند را برای مالکان بسیار ساده کرده است. اما در داخل بازار ایران به دلیل کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت دلار شما قیمت‌های متعدد و نامتوازنی برای خرید شاسی بلند سری  ZS  از فروشندگان دریافت خواهید کرد. با اینکه از لحاظ کیفیت این خودرو در سطح بازار های جهانی با  سایر خودروهای این کلاس مانند نیسان قشقایی یا اشکودا کاروک مقایسه می‌شود. ولی دسترسی راحتتر به خودرو های  MG در ایران و آسانی دستیابی به لوازم یدکی و قطعات این خودروها باعث شده تا افرادی زیادی در داخل بازار ایران نسبت به خرید آن علاقه زیادی نشان دهند. در حال حاضر این خودرو را می توان در رده قیمتی 2200000000 الی 5600000000 تومان خریداری نمود.

عملکرد و راحتی رانندگی

عملکرد بسیار خوبی MG ZS به عنوان شاسی بلند جدید ام جی در بازار ایران آن را   به یکی از خودرو های وارداتی با تجربه رانندگی عالی در کلاس پایین تر تبدیل کرده است.

این نوع خودرو در ترافیک شهری می تواند یک گزینه بسیار ایده آل محسوب گردد که دید خوبی به جلو و کناره‌های MG خواهید داشت. اما دید از روی شانه راننده به دلیل وجود خط پنجره و ستون‌های ضخیم عقب با مشکل مواجه می‌شود.

در مقابل سنسورهای معکوس استاندارد تعبیه شده نظارت بر نقاط کور و هشدار ترافیک متقاطع عقب را در هنگام رانندگی در جاده‌های چند لاین را ساده کرده است. صندلی راننده بسیار راحت بوده  و با تنظیم آسان می تواند محیط مناسب و سازگار با ارگونومی بدن راننده را در حین رانندگی با این خودرو ایجاد کرد. از سوی دیگر MG ZS به عنوان شاسی بلند جدید ام جی دارای گرمکن صندلی‌های جلو و تنظیم الکتریکی خودکار نیز است.

در طراحی این خودرو فضای زیادی برای سر، پاها، آرنج و شانه های راننده در نظر گرفته شده است ، در حالی که اهرم دنده در خودروهای دستی دسترسی آسانی دارد ولی پدال‌ها برای استفاده در رانندگی شهری ممکن است کمی برای راننده خسته کننده باشد. به همین خاطر برای کسانی که گیربکس اتوماتیک را ترجیح می دهند تا استرس رانندگی در شهر را از بین ببرند، MG ZS  یک گزینه عالی است، اما برای تعویض دنده ها در جاده های بین شهری حین رانندگی با این شاسی بلند بهتر است سریعتر اقدام کنید.

MG ZS به عنوان شاسی بلند جدید ام جی در بزرگراه ممکن است برای شما مخاطره انگیز و خسته کننده باشد. چاله‌های شهری و رانندگی در سرعت‌های بالاتر سریع‌تر سر و صدای زیادی در داخل کابین ZS راه می اندازد.

MG ZS یک آفرود عالی برای جاده های روستایی

شما می توانید MG ZS را به یک جاده روستایی ببرید و با رانندگی با این شاسی بلند نسبت به بزرگراه ها لذت بیشتری ببرید.  سیستم تعلیق قوی و چرخ‌محرک جلو وزن و فشار وارد شده به کابین را از بین می برد و باعث می شود تا در حین چرخاندن فرمان حس بهتر و راحت تری داشته باشید.

راحتی فضا در MG ZS عالی هست و این مورد راحت بودن پشت فرمان این شاسی بلند را برای شما آسان خواهد کرد.  فرمان نیز برای ارتفاع و عمق حرکت می‌کند، در حالی که صندلی تا حد زیادی به جلو و عقب می‌لغزد تا رانندگان با هر ارتفاعی را در خود جای دهد. از سوی دیگر در اکثر مدل‌های ZS، شما یک اهرم ترمز دستی مناسب دارید که در حداکثر قدرت 130 اسب ، حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر و حجم باک بنزین 55 لیتری با گیربکس اتوماتیک به جای آن ترمز دستی الکترونیکی تعبیه شده است.

طراحی زیبای فضای داخلی MG ZS

کابین و کیفیت ساخت سری MG ZS هیچ تناقضی با قیمت ارزان این خودرو ندارد، اگرچه شاید شما مشکوک شوید که گوشه های داخل کابین تیز و بدون تمیز کاری رها شده باشد. زمانی که دستان خود را به سمت پلاستیک های پایین تر درها و داشبورد می کشید، جایی که اغلب لبه های تیز و پلاستیک های سخت در کمین هستنددر سری ZS وجود ندارد زیرا قسمت های مختلف حتی جا لیوان‌های کنسول مرکزی با روش پلاستیک قالب‌گیری شده و کاملاً قابل قوی یا بی عیب و نقص هستند.

از سوی دیگر ممکن است هیچ ترفند هوشمندانه‌ای در صندلی عقب MG ZS وجود نداشته باشد، مانند پایه‌های کشویی یا کج شدن پشتی صندلی های عقب می توانید فضای کافی و مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد. در واقع، ZS فضایی را برای صندلی‌های عقب فراهم می‌کند که معمولاً انتظار دارید در خودروهایی با اندازه بزرگتر از این SUV کوچک داشته باشید. در نتیجه به راحتی می‌توان بچه‌ها را از در عقب در داخل صندلی‌های مخصوص شان قرار داد که با یک جفت پایه ISOFIX بر روی دو صندلی عقب بیرونی محکم شده‌اند.

همچنین در حین سواری بزرگسالان فضای زیادی برای پاها، سر و شانه در داخل فضای داخلی این شاسی بلند دارند و از صندلی راحتی و بالشتک مناسب در سفرهای طولانی‌تر لذت خواهند برد. تعبیه سه کمربند ایمنی سه نقطه‌ای در سری  ZS  می تواند وسعت کافی در کابین برای نشستن سه نفر از بزرگسالان برای سفرهای کوتاه ایجاد کند.

کلام آخر

MG ZS در تست های Euro NCAP تنها یک نتیجه ضعیف سه ستاره کسب کرده اما با این وجود این خودرو برای ایمنی سرنشینان بزرگسال به اندازه کافی خوب عمل می کند و امتیاز 71 درصد را ثبت می کند.

چیزی که واقعاً MG را از نتایج بهتر Euro NCAP باز می دارد، مقدار محدود فناوری کمک ایمنی آن است. این شاسی بلند ترمز اضطراری خودکار یا هشدار خروج از خط یا حفظ خط ندارد اما دارای  شش کیسه هوا است که  نسخه انحصاری آن دارای سیستم دارای نظارت بر نقاط کور و هشدار ترافیک عقب می باشد. همچنین این خودرو از نظر رضایت در بین مالکان امتیاز خوبی کسب می کند که یکی از دلایل اصلی این امر به عنوان گارانتی معتبر و دسترسی راحت تر به قطعات و لوازم یدکی ام جی است.

 

سوالات متداول

آیا MG ZS ماشین خوبی است؟

با اینکه طراحی صندلی‌های عقب این خودرو  آنقدرها جذاب نیستند اما صندوق بار 448 لیتری و جادار در کنار ظرفیت بالای باک و مصرف پایین بنزین آن را گزینه عالی برای خانواده ها نموده است.

MG ZS چنده؟

MG ZS دارای محدوده 2200000000 الی 5600000000 تومانی است با این حال می توانید مدل های کار کرده و دست دوم آن را با قیمت پایین تری خریداری نمایید.

محبوب ترین سری جدید شاسی بلند ام جی چیست؟

قیمت‌های MG ZS به‌شدت با سایر خودروهای این کلاس مانند نیسان قشقایی یا اشکودا کاروک مقایسه می‌شود در حالی که این شاسی بلند MG قیمت بسیار مناسب تری دارد.

عملکرد و راحتی رانندگی با MG ZS چگونه است؟

عملکرد بسیار خوبی MG ZS در کلاس پایین تر و ترافیک شهری بسیار  ایده آل است و  دید خوبی به جلو و کناره‌های MG به شما می دهد. اما در بزرگراهها ممکن است سر و صدای زیادی به داخل کابین ZS راه ‌یابد.