صفر تا صد خودرو ام جی چند ثانیه طول می کشد؟

صفر تا صد خودرو ام جی چند ثانیه طول می کشد؟

برند خودروسازی معتبر MG سابقه زیادی دارد اما همواره با فراز و نشیب‌ های زیادی روبرو بوده است. زادگاه این برند کشور انگلیس است که البته بعد از گذشت مدتی فعالیت و بالاخره در سال ۲۰۱۱ همکاری خود را با شرکت‌ های چینی شروع کرد. یکی از ویژگی‌ های مثبت این خودروها که در سراسر جهان توجه مشتریان را به خود جلب می‌ کند، قیمت مناسب آنهاست.

اما همواره سوال‌ های متفاوتی در خصوص خودروهای تولید شده توسط این برند برای مشتریان به وجود آمده است. اینکه صفر تا صد خودروی MG چند ثانیه طول می‌ کشد تا حد زیادی بستگی به مدل آن دارد. در ادامه این مطلب از نمایندگی ام جی ایرانیان قصد داریم صفر تا صد مدل‌ های مختلف خودرو mg و سایر پارامترهای مربوط به آن‌ها را به صورت مختصر مورد بررسی قرار دهیم.

انواع خودروی ام جی موجود در ایران

مدل‌ های خاصی از محصولات تولید شده توسط برند MG در ایران موجود است که مشتریان باید از بین آنها گزینه متناسب با نیاز و سلیقه خود را پیدا کنند. ممکن است بسیاری تصور کنند خودروهایی که در بازار ایران عرضه می‌ شوند کیفیت مناسبی ندارند، اما بهتر است این تصور اشتباه را کنار بگذارید.

در ایران تنها مدل‌ هایی از خودرو mg وارد بازار شدند که با قوانین گمرکی و سایر قوانین مربوط به جاده‌های ایران مطابقت دارند. همچنین برخی از مدل‌ های این خودرو به دلیل کاهش تقاضای بازار برای آنها، موجود نیست. در ادامه برای انواع خودروهای MG موجود در ایران پارامترهایی مانند شتاب و سرعت حداکثر را بیشتر بررسی می‌ کنیم.

خودرو MG جی اس (MG GS)

از خودرو mg جی اس برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه خودرو شانگهای، پرده برداری شد. همچنین در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۵ شاهد ورود این خودروها به خیابان‌های ایران بوده‌ایم. موتور بنزینی استفاده شده برای این نمونه از خودروی MG ۱۹۹۵ سی سی گنجایش دارد و می‌تواند ۲۱۷ اسب بخار توان خروجی در اختیار شما بگذارد. شتاب صفر تا صد این خودرو‌ها حدود ۸.۶۹ بوده و حداکثر سرعت آنها معادل ۲۰۸ کیلومتر در ساعت است.

خودرو MG جی اس (MG GS)

حجم باک این خودروها ۵۵ لیتر است و مصرف سوخت تقریبی آنها در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸.۳ لیتر برآورد شده است. البته گفتنی است که در گذر زمان میزان توجه عموم نسبت به این خودرو در ایران کاهش یافت؛ چرا که تنوع خودروهای مختلف در این رنج قیمت و با امکانات مشابه بسیار زیاد شده است.

خودرو ام جی 3 (MG 3)

می‌ توان گفت این مدل از خودرو mg به عنوان کوچکترین نمونه از محصولات تولیدی این برند در ایران شناخته می‌ شود. مدل‌ های مختلفی که تولید شده در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ هستند به صورت محدود وارد بازار ایران شده اند و توجه برخی از مشتریان را به خود جلب کرده‌ اند. موتور این خودروها که توانایی تولید ۱۰۷ اسب بخار قدرت را دارد حجمی در حدود یک و نیم لیتر دارد و با ۴ سیلندر کار می‌ کند.

استفاده از گیربکس نیمه اتوماتیک ۵ سرعته بر روی این خودروها معمولاً در بازار ایران زیاد مورد اقبال عمومی واقع نشده است. این خودرو در حدود ۱۱.۵ ثانیه از سرعت صفر به صد می‌ رسد و حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر در ساعت برآورد شده است. یکی از مزایای این خودرو مصرف سوخت پایین آن بوده که در حدود ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلوتر است.

خودرو MG جی تی (MG GT)

خودرو mg جی تی طراحی زیبایی نسبت به سایر خودروهای مشابه با خود دارد و در اواخر سال ۱۳۹۵ جای خود را در بازار ایران باز کرده است. حجم موتور بنزینی این خودرو ۱۴۹۸ سی سی یا تقریباً یک و نیم لیتر است که می‌ تواند ۱۲۷ اسب بخار توان خروجی را در اختیار شما قرار دهد. استفاده از گیربکس ۶ دنده اتوماتیک که دارای تنظیمات برای دو حالت برفی و اسپرت است به عنوان یکی از سیستم‌ های انتقال قدرت مناسب خودروهای موجود در بازار ایران شناخته می‌ شود.

زمان متوسط ۰ تا ۱۰۰ این خودرو حدود ۹.۸ ثانیه است و حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برآورد شده است. حجم باک این خودرو ۵۵ لیتر می‌ باشد و مصرف سوخت آن در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷.۵ لیتر است.

خودرو ام جی 6 (MG 6)

این نمونه از خودرو در دو تیپ مختلف جی تی و مگنت در بازار ایران موجود است و در دسته بندی خودروهای لیفت بک قرار می‌ گیرد که تقریباً ظاهری بین هاچ بک و سدان دارد. اما نمونه‌ های مگنت آن به عنوان یک سدان مناسب و با ابعاد بهینه شناخته می‌ شود.

حجم موتور بنزینی این خودرو ۱۷۹۶ سی سی است که می‌تواند ۱۶۰ اسب بخار توان خروجی در اختیار شما قرار دهد. دیفرانسیل ۵ دنده اتوماتیک این اتومبیل‌ ها اجازه رانندگی راحت و بی‌دغدغه را به شما می‌ دهند.

این خودرو در طول ۱۰ ثانیه سرعت صفر تا صد را طی می‌ کند و حداکثر سرعت آن نیز ۲۰۵ کیلومتر در ساعت است. حجم باک این خودروها ۶۲ لیتر بوده و در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷.۷ دهم لیتر سوخت مصرف می‌ کنند.

خودرو ام جی 6 (MG 6)

خودرو MG آر ایکس 5 (MG RX5)

این مدل خودرو mg به عنوان نسخه شاسی بلند این برند در ایران شناخته می‌ شود که از سال ۱۳۹۷ جای خود را در بازار ایران باز کرد. اما متاسفانه تحریم‌ ها و عوامل سیاسی اقتصادی مختلف باعث شد تا این مدل از خودروهای MG با اقبال عمومی مناسبی روبرو نشود.

موتور بنزینی توربو شارژ این خودرو دارای حجم ۱۹۹۵ سی‌سی است و می‌ تواند ۲۲۰ اسب بخار توان خروجی را در اختیار شما قرار دهد. شتاب صفر تا صد این خودروها ۸.۳ ثانیه و حداکثر سرعت آنها ۲۰۸ کیلومتر در ساعت است. حجم باک خودرو MG آر‌ ایکس ۵، ۵۵ لیتر است و در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت آن ۸.۵ لیتر می‌ باشد.

خودرو ام جی 360 (MG 360)

این نمونه از خودروی MG حاصل اولین همکاری بین دو کمپانی سایک موتور چین و آذویکو در ایران است. موتور بنزینی این خودرو دارای حجم ۱.۵ لیتر است و توان خروجی ۱۱۰ اسب بخار را در اختیار استفاده کننده قرار می‌دهد. ۱۱.۲ ثانیه زمان برای رسیدن صفر تا صد این خودرو لازم است و سرعت حداکثر آن ۱۹۰ کیلومتر در ساعت می‌ باشد.

البته باید در نظر داشته باشید که این خودروها در تیپ‌های گوناگون تولید می‌ شوند و این پارامترها برای هر تیپ خودرو متفاوت خواهد بود. حجم باک آنها معمولاً ۵۵ لیتر است که در هر ۱۰۰ کیلومتر۳ لیتر سوخت مصرف می‌ کنند. از همین‌رو مصرف سوخت بهینه آنها همواره مورد توجه عموم بوده است.

خودرو ام جی 550 (MG 550)

این خودرو که توسط گروه مدیا موتورز وارد بازار ایران شد توانست محبوبیت زیادی را در بین مشتریان به دست آورد. حجم موتور بنزینی این خودرو ۱.۸ میلی لیتر است و می‌تواند ۱۶۰ اسب بخار توان خروجی در اختیار شما قرار دهد. صفر تا صد این خودرو ۱۰.۲ ثانیه برآورد شده و حداکثر سرعت آن حدود ۲۱۵ کیلومتر در نظر گرفته می‌ شود.

گنجایش باک این خودرو ۶۲ لیتر است و بررسی‌ های انجام شده نشان می‌ دهد که در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۸ لیتر سوخت مصرف می‌ کند. وجود آپشن‌ های گوناگون در این خودرو مانند ترمز ضد قفل، سنسور باران، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، ۸ ایربگ برای حفظ امنیت بیشتر و… باعث شده تا این محصولات بتوانند جای خود را در بین مشتریان بازار ایران باز کند.

خودرو ام جی 550 (MG 550)

خودرو ام جی 350 (MG 350)

این مدل از خودرو mg حدود سال ۲۰۱۳ وارد بازار ایران شد. اما از آنجایی که برنامه‌ریزی‌ ها برای تبلیغات و قیمت گذاری این محصول به شکل اصولی و درست انجام نشده بود؛ توسط سایر رقیبان چینی و کره‌ ای کنار زده شد. حجم موتور بنزینی این خودرو ۱.۵ لیتر است که ۱۰۷ اسب بخار توان خروجی در اختیار شما قرار خواهد داد.

زمان صفر تا صد این خودرو ۱۲ ثانیه برآورد شده و سرعت حداکثر آن حدود ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو دارای باک با حجم ۵۵ لیتر است و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۴ لیتر مصرف سوخت دارد. متاسفانه از آنجایی که این خودرو در بازار ایران با اقبال عمومی مواجه نشد شاهد این هستیم که لوازم یدکی آن نیز به سختی پیدا می‌ شوند.

نتیجه گیری

افرادی که قصد خرید انواع خودرو mg در ایران را دارند، بهتر است برای این کار به نمایندگی‌ های معتبر مراجعه کنند تا بتوانند بودجه خود را به درستی صرف خرید خودرو نمایند. نمایندگی ام جی ایرانیان علاوه بر اینکه فروشندگان و خریداران انواع خودرو ام جی راهنمایی می‌ کند، با ایجاد ارتباط موثر بین آنها باعث راحت‌ تر شدن روند خرید و فروش این خودروها می‌شود. برای مطرح کردن سوالات خود در خصوص خرید انواع خودروی MG، خرید لوازم یدکی ام جی و تعمیر آنها می‌ توانید با متخصصین ما تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

پرسرعت‌ ترین خودرو تولید شده توسط برند ام جی کدام است؟

در این مطلب از نمایندگی ام جی ایرانیان توضیحات کاملی در این زمینه ارائه داده‌ ایم که می‌ توانید پرسرعت‌ ترین خودرو ام جی را درون آنها پیدا کنید.

خرید خودرو ام جی در ایران چه محدودیت‌ هایی دارد؟

برخی از مدل‌ های خودرو ام جی در ایران وارد نشده‌ اند و یا به دلیل مشکلاتی مانند تحریم و سایر مسائل سیاسی امکان دسترسی به آنها برای مشتریان وجود ندارد.

کدام مدل خودروی ام جی برای من گزینه مناسبی است؟

تنوع بالای خودروهای ام جی موجود در بازار ایران باعث می‌ شود تا افراد با سطوح نیاز مختلف بتوانند به گزینه‌ های سازگار با سلیقه خود دسترسی داشته باشند.

آیا لوازم یدکی خودروهای ام جی در ایران پیدا می شود؟

جا می‌ توانید لوازم یدکی خودرو انرژی مورد نظر خود را از نمایندگی ام‌ جی ایرانیان تهیه کنید. البته برای برخی از مدل‌ های این خودرو‌ها روند تهیه لوازم یدکی کمی چالش برانگیز خواهد بود.

از کجا خودرو ام جی مورد نظر خود را خریداری کنیم؟

نمایندگی ام‌جی ایرانیان به خریداران و فروشندگان خودروهای این برند اجازه می‌ دهد تا با یکدیگر راحت‌ تر ارتباط برقرار کنند و روند خرید و فروش را ساده‌ تر انجام دهند.