سرویس دوره ای خودرو ام جی

مزایای استفاده از سامانه اطلاع از سوابق تعمیراتی سرویس های دوره ای

در شرایط امروزی که قیمت قطعات خودرو علی الخصوص خودروهای خارجی مانند ام جی بسیار بالا رفته است،سرویس های دوره ای این خودرو ها جهت تشخیص زود هنگام قطعات و علت خرابی آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.
همانطور که می دانید، با رسیدگی مناسب به خودرو می‌توانید عمر ماشین خود را چندین سال افزایش دهید و از هزینه‌های احتمالی بسیار بالا جلوگیری کنید. برای این ‌که اصلا بدانید سرویس های دوره‌ای خودرو چیست و چه نکاتی دارد،پیشنهاد می کنیم این مطلب از مطالب ام جی ایران را از دست ندهید….

سرویس دوره‌ای خودروی ام جی چیست؟

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، تعمیرات خودرو و تعویض قطعات خراب شده ی خودرو علی الخصوص در خودرهایی مانند ام جی و ام وی ام، هزینه ی بسیار بالایی دارد. در این مواقع است که اهمیت سرویس های دوره ای برای شما مسلم می گردد.
سرویس های دوره ای خودرو و چکاپ خودرو شامل اصول اولیه چک خودرومانند: تعویض روغن، چک کردن فشار لاستیک‌ها و انجام کارهای پایه‌ای می باشند، که این عوامل به شما کمک می‌کنند تا پیش از این‌که خودروی شما آسیب جدی ببیند، بتوانید از این آسیب پیشگیری نمایید.
معمولا در چرخه ی طول عمر خودروها، زمانی وجود دارد که بتوان در آن زمان وضعیت خودرویتان را مورد بررسی قرار داد. سرویس دوره‌ای که به نام دیگر «تعمیر و نگهداری مبتنی بر زمان» نیز شناخته می‌شود، یک امر مهم در حفظ و نگهداری خودرو است که الزام نگهداری از خودرو در فواصل زمانی معلومی را تعیین می‌کند.

فواید سرویس های دوره ای خودروهای ام جی:

  • نیاز به کارهای اضافی برای تصمیم‌گیری در مورد سرویس‌دهی را به کلی از بین می‌برد.
  • از هزینه های هنگفت تعویض و تعمیر قطعات جلوگیری می کند.
  •  افزایش طول عمر خودروهای امی جی
  • اطلاع از وضعیت خودرو

معایب سرویس های دوره ای خودروهای ام جی:

  • انجام چک آپ های غیر ضروری خطرناک
  •  هزینه های بالای چکاپ های دوره ای

در سرویس های دوره ای خودروهای ام جی باید به چه مواردی توجه داشت؟

  1.  ابتدا کتابچه راهنمای خودروی ام جی را مطالعه کنید.
    اولین مرحله ای که باید پیش از سرویس های دوره ای خودروی ام جی به آن توجه داشت،مطالعه کتابچه راهنمای خودروی ام جی و هر خودروی دیگری می باشد. کتابچه ی راهنمای خودرو شامل دستورالعمل‌هایی برای نگهداری صحیح از خودرو است و به شما زمان مناسب تعویض و چکاپ قطعات مختلف خودرو از قبیل:زمان تعویض روغن، بررسی فشار باد تایرها، گرمای بیش از حد موتور، تغییر فیلترها، تعویض تسمه‌ها‌(دینام و تسمه تایم) و … را بیان می کند.
  2.  از سرویس دوره‌ای خودرو توسط نمایندگی‌ها صرف‌نظر نکنید
    معمولا تولیدکننده های خودرو هنگام ارائه خدمات، در رابطه با مدت زمان و فواصل سرویس‌های دوره‌ای خودرو به شما اطلاعات لازم را می‌دهند. توجه داشته باشید بسیار بهتر است اگر از سرویس های دوره ای کمپانی تولید کننده ی خودروی خودتان استفاده نمایید و سعی کنید حتی الامکان از ارجاع خودرو به مراکز نامعتبر بپرهیزید.

سرویس دوره‌ای توسط نمایندگی ام جی دارای مزایای زیادی می باشد:

  • استفاده از قطعات اورجینال و اصل در صورت احتیاج به تعویض قطعه خودرو
  • اطمینان از تعمیرات درست و صحیح قطعات
  • اطلاع پیدا کردن از زمان دقیق سرویس های دوره ای
  • صرفه جویی در وقت و هزینه با مراجعه به نمایندگی ام جی
  •  ثبت اطلاعات در سامانه اطلاع از سوابق تعمیراتی خودرو

در سرویس های دوره ای خودروهای ام جی چه مواردی انجام می گیرد؟

  •  بررسی کمربند ایمنی: بررسی میزان کشش و سگک کمربند و ایمنی آن.
  •  بررسی چراغ‌های خارجی خودروی ام جی: چکاپ میزان روشنایی چراغ ها و در صورت لزوم تعویض آن.
  •  بررسی ترمز دستی: بررسی ایستایی خودرو در شیب های تند و کند.
  •  بررسی شیشه‌ها و آینه‌ها: کمپانی در این مرحله سلامت شیشه‌ها و آینه‌ها را بررسی می کنند.
  •  لاستیک: بررسی میزان سایش و فشار باد تایرها.
  •  بررسی مایعات ضروری خودرو: بررسی میزان سطح روغن و دمای خنک‌کننده موتور خودرو.
  •  شلنگ‌های رادیاتور: بررسی نشت و ترک خوردگی لوله های گردش آب خودرو
  •  باتری: بررسی میزان سلامت باتری و طول عمر آن.
  •  تسمه‌های خودرو: بررسی کلیه تسمه‌های خودرو‌(تسمه دینام، تسمه تایم و موارد دیگر) توسط دستگاه

بررسی مهم ترین خدمات سرویس های دوره ای خودرو:

  1. بررسی روغن
    یکی از مهم ترین خدمات در راستای سرویس های دوره ای خودرو های ام جی، بررسی میزان مایعات و روغن‌های منبع تغذیه خودروهای ام جی می باشد. در حالت عادی شاید شما ندانید که چه زمانی روغن های خودرویتان را تعویض کرده اید ولی با گسترش سامانه اطلاع از سوابق تعمیراتی سرویس های دوره ای به راحتی و با استعلام می توانید از سوابق تعویض روغن خودرویتان با خبر شوید.
  2.  بررسی لاستیک
    یکی دیگر از مهم ترین اقدامات در راستای چکاپ خوردو، بررسی میزان باد تایرهای خودرو می باشد که این عامل می تواند در دراز مدت موجب افزایش عمر لاستیک‌ها شده و مصرف سوخت را نیز کاهش می‌دهد. اگر به هنگام رانندگی با خودروهای ام جی حس می کنید که خودروی شما به سمت یک طرف کشیده می‌شود، ممکن است این مورد به دلیل ساییدگی و فرسودگی لاستیک های شما باشد.
  3.  بررسی چراغ‌ها
    در سرویس های دوره ای خودروهای ام جی در نمایندگی های معتبر ام جی، کلیه چراغ‌های جلو، عقب و جانبی(چراغ راهنما) خودرو باید بررسی شوند، زیرا این موارد موجب امنیت خودرو در شب و حتی روز می شود.
    کم‌نور بودن یا سوختگی چراغ‌های اتومبیل می‌تواند موقعیت ماشین و جان سرنشینان را به خطر بیاندازد. سرویس دوره ای براساس پارامترهایی تعیین می‌شود که کلیه نیازهای تعمیر و نگهداری خودرو در زمان‌های مشخص را پوشش می‌دهد. این به این معناست که سرویس دوره‌ای زمان بررسی و تعویض چراغ‌های خودرو را بیان می کند.
  4.  بررسی فیلتر هوا موتور
    یکی از مهم ترین قسمت های خودرو، فیلتر هوای خودرو می باشد. در صورتی که فیلتر هوا پُر از گرد و غبار باشد، موجب می‌شود تا هوای کثیف وارد موتور خودرو شود، که این موضوع موجب کاهش عملکرد بهینه موتور خودرو و در نتیجه کاهش طول عمر خودرو خواهد شد. اینجاست که سامانه اطلاع از سوابق تعمیراتی خودرو به شما خواهد گفت كه چه زمانی نیاز به تعویض فیلتر هوا دارید. اما هر چه قدر بیشتر در جاده‌های خاکی و پُر از گرد و غبار رانندگی کنید، باید زودتر فیلتر هوا را تعویض کنید. در هرصورت، سرویس دوره‌ای خودرو بر طبق زمان و میزان استفاده شما از ماشین، زمان‌هایی را در سال برای تعویض فیلتر هوا تعیین می‌کند.
  5.  بررسی باتری
    تست باتری نیز یکی از مهم ترین مراحل بررسی عملکرد خودرو است ، زیرا سیستم برقی خودرو کاملا وابسته به باتری خودرو است. یکی از مواردی که می تواند منجر به تخلیه ی باتری خودرو گردد، استفاده نادرست از وسیله نقلیه می باشد.برای جلوگیری از این امر توصیه می شود همیشه باتری ماشین خود را چک کنید. سرویس دوره‌ای خدمات بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد، برای مثال، در زمان‌های مشخص‌(دو یا سه بار در سال) به نمایندگی‌ها مراجعه می‌کنید و تعمیرکاران با استفاده از دستگاه مخصوص، سلامت باتری شما‌(از نظر ولتاژ و طول عمر باقی مانده) را مورد بررسی قرار می‌دهند.
    نکته: بررسی قسمت‌های مختلف خودرو برحسب میزان استفاده‌(کیلومتر طی شده) است. اگر ماشین شما در بیشتر روزهای ماه در پارکینگ قرار دارد، سرویس دوره‌ای اتومبیل ممکن است به درد شما نخورد.

بررسی سرویس دوره‌ای خودرو های ام جی در موسسه ام جی ایران:

یکی از خدمات مهم موسسه ام جی ایران، سامانه اطلاع از سوابق تعمیراتی سرویس های دوره ای خودرو های ام جی است.

این موسسه ارائه دهنده ی خدماتی همچون:

  • سامانه اطلاع از سوابق تعمیراتی خودروام جی ارایکس 5 RX5
  • سامانه اطلاع از سوابق تعمیراتی خودرو ام جی 550 MG550
  • سامانه اطلاع از سوابق تعمیراتی خودرو ام جی 360 MG360
  • سامانه اطلاع از سوابق تعمیراتی خودرو ام جی 350 MG350
  • سامانه اطلاع از سوابق تعمیراتی خودرو ام جی 6 MG6 , MF6NEW
  • سامانه اطلاع از سوابق تعمیراتی خودرو ام جی 3 MG3
  • سامانه اطلاع از سوابق تعمیراتی خودرو ام جی جی تی MG GT
  • سامانه اطلاع از سوابق تعمیراتی خودرو ام جی جی اس MG GS می باشد.