لوازم یدکی ام جی

نقش و جایگاه قطعات ام جی در ایران چگونه است؟

یکی از دغدغه های اصلی صاحبان خودروهای خارجی و وارداتی به خصوص اتومبیل های MG تامین لوازم یدکی و قطعات ام جی است. لذت رانندگی و سواری خودور های خارجی باعث می شود تا برخی از افراد قیمت بالا و سختی تامین قطعات و لوازم یدکی این اتومبیل های را به جان بخرند.

در این میان مشکلات گمرکی، قوانین دست و پاگیر واردات خودرو و قطعات آن و… باعث شده تا برخی از دلالان و سود جویان از آب گل آلود ماهی بگیرند. این افراد قطعات چینی یا بی کیفیت و قطعات دست دوم را به صورت قاچاقی وارد کشور می نمایند. سپس با استفاده از روش های مختلف این قطعات را با نام لوازم یدکی اصل و نو با قیمت های نجومی به مشتریان می فروشند.

شرکت ویرا موتور از سال 1395 در راستای بهره مندی مشتریان ایرانی از لوازم یدکی و قطعات ام جی اصل واردات این تجهیزات را به صورت قانونی اجرایی نموده است. این شرکت در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی خود همواره تلاش کرده قطعات اصیل و درجه یک در اختیار ایرانیان سراسر کشور قرار بگیرد تا بدین وسیله دست دلالان و سودجویان از بازار خودور کوتاه شود.

نگاهی به تاریخچه کمپانی ام‌جی

کمپانی ام‌جی از سال ۱۹۲۴ میلادی به طور رسمی فعالیت خود را شروع کرده است و در مدت کوتاهی توانسته اسم و رسمی را برای خود رقم بزند. این شرکت به دلیل اصلیت انگلیسی – چینی خود توانسته هنر و تکنولوژی اروپا و آسیای شرقی را باهم پیوند بزند. حضور طراحان مطرح صنعت خودرو سازی در مجموعه ام جی باعث شده تا طراحی وتولید این خودرو های در بازارهای جهانی پیش از بیش مورد توجه قرار بگیرد.

کمپانی ام‌جی ابتدا با نام ام‌جی کارز که مخفف نام موسس این شرکت است در سال 1926 شروع به فعالیت نمود. این شرکت بریتانیایی در ابتدای کار خود اقدام به طراحی و تولید خودور های اسپرت نمود اما در مدت کوتاهی توانست در زمینه طراحی و تولید خودروهای اسپرت کروک دوسرنشینه به شهرت جهانی دست یابد.

در سال های کمپانی ام‌جی با طراحی اتومبیل های لوکس و اسپرتی همچون  سدان و کوپه سعی نمود گام های فراتری را در جهت پیشرفت صنعت خودرو سازی بردارد. این کمپانی همچون سایر هلدینگ های خودور سازی در طی سالیان متمادی دائما دست به دست چرخید تا در سال ۲۰۰۵ تحت لوای دو کمپانی چینی به نام SAIC و Nanjing قرار بگیرد.

بالاخر بعد از یک دوره فراز و نشیب های طولانی در سال ۲۰۰۶ سایک موتورز چین توانست با مدیریت عالی و سرمایه‌گذاری مناسب روح دوباره ای به کالبد ورشکسته‌ی ام جی بدمد. سایک موتورز با افزایش تنوع در سبد محصولات برند ام جی توانست دوباره این مجموعه را به میادین رقابت بازگرداند و توجه علاقه مندان به صنعت خودرو را به سوی خود جلب کند. اولین خودرو تولیدی کمپانی ام جی با مدیریت سایک موتورز چین که وارد بازار جهانی شد، ام جی 6 بود که در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد.

قطعات ام جی ارائه شده توسط شرکت ویرا موتور

شرکت ویرا موتور از سال 1395 نمایندگی رسمی تامین لوازم یدکی شرکت خودور سازی ام جی را بر عهده دارد. این مجموعه در طی 15 سال خدمت صادقانه خود توانسته تمام لوازم یدکی ،  قطعات ام جی و ملزومات مورد نیاز  خودرو های خارجی را در اختیار کاربران ها قرار دهد. برخی از این لوازم یدکی به شرح زیر است.

·       محورهای تعلیق

چرخ های و محور اصلی حرکت خودرو باعث می شود تا راننده بتواند با کمک فرمان اتومبیل خود را هدایت نماید. در پاره ای اوقات اجزای مختلف این محور دچار ترک خوردگی و یا شکستگی می شود که باید با قطعات جدید جایگزین شود.

·       اجزای مختلف بدنه

شیشه‌ عقب و جلو، کاپوت صندوق، آینه های بغلی و… تنها بخشی از لوازم جانبی و قطعات ام جی یدکی هستند که توسط شرکت ویرا موتور در اختیار صاحبان ایرانی مدل های مختلف خودروهای این کمپانی قرار می گیرد.

·       سیستم و لوازم برقی خودرو

بخش اعظمی از تجهیزات داخلی و سنسورهای مختلف نصب شده بر روی خودور های ام جی به صورت الکتریکی و هوشمند هستند. لذا توجه ویژه به سیم کشی و اجزای برقی این اتومبیل ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است چرا که در صورت خرابی یک بخش، ممکن است سایر اجزای داخلی کابین با مشکلات بیشتری مواجه شوند. همچنین در هنگام رانندگی چراغ های جلو، عقب و ترمز از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است؛ این بخش ها که جزو سیستم الکترونیکی اتومبیل محسوب می شود اگر دچار مشکل شوند، راکب نمی تواند به رانندگی ادامه دهد.

·       اجزای مختلف سیستم ترمز

سیستم ترمز اتومبیل های مختلف نقش بسیار زیادی در تعیین سرعت خودرو دارد، به طوری که توقف آن منوط به عملکرد مناسب این سیستم است. برای همین است که در هنگام معاینه فنی خودور یکی از پارامترهای مهم تست کردن سیستم ترمز عنوان می گردد؛ بنابراین اگر صاحبان خودرو نتوانند لوازم و قطعات یدکی مربوط به تعمیر این سامانه را در بازار پیدا کنند، عملا دیگر نمی توانند ماشین های سواری خود را از پارکینگ خارج نمایند.

·       موتور و تجهیزات فنی

گیربکس دستی یا خودکار، موتور‌ ۱.۵ لیتری توربوشارژ و ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنها بخشی از تجهیزات فنی اتومبیل های ام جی هستند که در صورت خرابی باید تعمیر و تعویض گردند. هنگامی که بخشی از موتور دچار نقص فنی می گردد باید در کمترین زمان ممکن قطعه آسیب دیده تعویض شود. چرا که خرابی یک بخش می تواند خسارات و آسیب های جبران ناپذیری به بخش های مختلف موتور خودرو وارد کند.

·       تجهیزات جانبی و رفاهی

سانروف برقی، رینگ‌های اسپرت،‌ چراغ‌های هالوژن، پدال‌های آلومینیومی، صندلی‌های چرمی، سیستم بازیافت نیروی ترمز، فیلتر هوای ورودی و همگی جزو تجهیزاتی هستند که سواری با خودور های ام جی را لذت بخش می نمایند. این تجهیزات در رانندگی های طولانی همچون مسافرت بین شهر یا ایران گردی و جهان گردی شرایطی را برای سرنشینان تامین می کند تا رفاه و آسایش کامل در داخل اتومبیل تجربه نمایند.

·       آپشن‌های ایمنی

خودرو های ام جی GT توانسته امتیاز بسیار بالایی در آزمون تصادف خودروهای چین (C-NCAP) به دست آورد. از امکانات قابل توجه خودرو های این کمپانی برای ارتقا سطح ایمنی سر نشینان می توان ۶ کیسه‌ی هوا، فناوری کنترل لغزش (ESP)، ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیک قدرت ترمز EBD اشاره نمود که در صورت آسیب دیدگی و می توان قسمت ها و اجزای مختلف آسیب دیده را تعمیر نموده یا جایگزین کرد.

 کلام آخر

تجربه نشان داده خریدار ایرانی به دنبال تجربه سواری راحت در خودرو های خارجی هستند؛ بنابراین بهره مندی محصولات شرکت ام جی به خاطر اصالت انگلیسی این برند نیست. بلکه آپشن های رفاهی قابل توجه خودرو های این شرکت در کنار کیفیت سواری و ظاهر قابل قبول این اتومبیل ها را به یکی از پرفروش ترین سواری های خارجی در داخل ایران تبدیل کرده است.

ترکیب ظاهری اسپرت و نمای زیبای بیرونی خودروهای ام جی بیشتر باعث شده تا این خودرو مورد توجه اقشار جوان قرار بگیرد. هر چند قیمت نسبتا بالای این اتومبیل یکی از موانع اصلی برای خریدار محسوب می گردد.

از سوی دیگر قطعات ام جی در سال های گذشته به سختی در ایران یافت می شد و قوانین مربوط به واردات قطعات خودرو های خارجی باعث می شد لوازم یدکی با تاخیر بسیار زیاد و هزینه گزافی به دست مشتری برسد؛ اما با توجه به اشتیاق خریداران برای رانندگی و برخورداری از خودرو های این مجموعه، شرکت شرکت ویرا موتور رسالت خود دانست که قطعات ام جی و لوازم یدکی این اتومبیل ها را با قیمت و کیفیت عالی در اختیار مشتریان و راکبان این خودرو قرار دهد.