هزینه نگهداری ام جی

هزینه های نگهداری ام جی چقدره؟

استفاده از هر نوع اتومبیل دارای فوت و فن های مخصوص به خودش می باشد. اتومبیل های ام جی هم از این قاعده مستثنی نخواهند بود. در صورتی که با روش نگهداری از خودرو ام جی آشنا نباشید مطمئنا هزینه های زیادی را در دراز مدت متقبل خواهید شد. با توجه به اینکه شیوه تعمیر و روند تامین قطعات و لوازم یدکی این اتومبیل همواره یک امر چالش برانگیز بوده است به همین علت ممکن است متوجه شده باشید که هزینه های نگهداری ام جی در مقایسه با اتومبیل های داخلی بیشتر است.

هزینه های نگهداری از خودرو ام جی و سرویس های دوره ای

یکی از گزینه های مهم برای نگهداری از ام جی انجام سرویس های دوره ای و تعمیر اتومبیل است. اولین گزینه ای که در این زمینه وجود دارد انتخاب یک تعمیرگاه با کیفیت و تخصصی است. برخی از افراد برای کاهش هزینه ها تصمیم می گیرند که به تعمیرگاه هایی مراجعه کنند که قیمت پیشنهادی آن ها پایین باشد. دقت داشته باشید ممکن است این تعمیرگاه از اصول نگهداری ام جی به درستی اطلاع نداشته باشد. همچنین امکان دسترسی به قطعات یدکی و تعمیرکاران متخصص برای آن ها وجود نداشته باشد و در طولانی مدت باعث افزایش هزینه های نگهداری ام جی خواهد شد.

اولین نکته ای که در هنگام نگهداری از خودرو ام جی مطرح می شود این است که یک تعمیرگاه اختصاصی را انتخاب کنید. این تعمیرگاه ها در صورت نیاز اتومبیل شما به تعمیر یا تعویض قطعات از لوازم یدکی اصلی استفاده خواهند کرد. در صورتی که به این موضوع دقت نکنید به مرور زمان شاهد این خواهید بود که سایر بخش های اتومبیل شما آسیب ببینند و عملکرد صحیح خودرو نیز کاهش خواهد یافت. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم این موضوع در طولانی مدت باعث افزایش هزینه های مورد نیاز برای نگهداری ام جی خواهد شد.

با توجه به اینکه ساختار اتومبیل های ام جی با اتومبیل های تولید شده در داخل ایران با همدیگر متفاوت است. تعمیرکار و سرویسکار انتخابی شما باید از آشنایی و تسلط کافی با همه مدل های تولید شده این برند برخوردار باشد. افراد به شکل معمول در بهترین حالت ممکن به سراغ نمایندگی های ام جی خواهند رفت. در این جا تعمیرکارانی حضور دارند که دوره های آموزشی متفاوتی را در رابطه با روند تخصصی تعمیر ام جی گذرانده اند. همین امر باعث می شود تا آن ها بتوانند به سادگی در زمینه تعمیر و عیب یابی اتومبیل شما عملکرد مناسبی داشته باشند. یکی از فاکتورهایی که در روش صحیح نگهداری ام جی وجود دارد این است که این تعمیرکارها موظف هستند که برای رفع مشکلات خودروی شما به سراغ لوازم یدکی اورجینال و اصلی بروند. باید توجه داشته باشید که این مسئله باعث می شود که نتیجه نهایی کار آن ها مطلوب تر باشد. زمانی که شما به تعمیرگاه یا مراکز ارائه خدمات نگهداری ام جی مراجعه می کنید در پایان فاکتورهایی را برای شما صادر می کنند. ممکن است شما با چند تعمیرگاه تخصصی برخورد کنید می توانید با مقایسه فاکتورهایی که تعمیرگاه های مختلف برای شما صادر کرده است بهترین انتخاب را از لحاظ هزینه ها داشته باشید.

تامین قطعات ام جی

یکی از موارد مهم و تاثیر گذار در هزینه تعمیر ام جی قیمت قطعات و لوازم یدکی مربوط به این خودروها می باشد. متاسفانه امروزه در بازارهای ایران شاهد این موضوع هستیم که برخی از فروشندگان به جای قطعات اصلی و اورجینال قطعات فیک و تقلبی را به متقاضیان می فروشند. از طرف دیگر تبلیغاتی که این مراکز دارند در کنار قیمت پایین باعث می شود که مشتریان برای خرید این لوازم تحریک شوند. اما نکته قابل توجهی که در این جا وجود دارد این است که حتما سعی کنید به سمت قطعات اصلی و اورجینال بروید زیرا عدم استفاده در دراز مدت باعث افزایش هزینه نگهداری ام جی خواهد شد.

ویژگی های قطعات اصلی ام جی

همانطور که قبلا اشاره کردیم قطعات در تعیین قیمت هزینه های ام جی تاثیر زیادی دارند. باید دقت داشته باشید که قطعات اصلی و اورجینال ام جی معمولا به وسیله تولید کنندگان معتبر ساخته شده اند و دارای برچسب هولوگرام و کیفیت زیادی در بسته بندی می باشد. این موارد به حدی مشهود است که در هنگام خرید مورد توجه قرار می گیرند. از سوی دیگر اغلب فروشندگانی که محصولات اصل و اورجینال را به مشتریان عرضه می کنند معمولا در هنگام فروش این قطعات را به همراه گارانتی و ضمانت نامه های معتبر به فروش می رسانند. وجود همین ضمانت نامه ها می تواند به عنوان دلیل اصل بودن و کیفیت بالای محصول خریداری شده باشد.

یکی دیگر از روش های تشخیص قطعات اصلی ام جی در هنگام خرید توجه به قیمت این محصولات می باشد. همانطور که قبلا اشاره کردیم قطعات تقلبی معمولا با قیمت پایین تری نسبت به قیمت های بازار فروخته می شوند. به همین علت هر جا که ارزانی بی دلیل را مشاهده کردید باید به اصل بودن قطعات شک کنید. البته دقت داشته باشید که این حرف به منزله این نیست که محصولات گران قیمت حتما از کیفیت بالایی برخوردار هستند. قیمت قطعات ام جی باید معقول باشد. در حال حاضر سایت های معتبری در زمینه تامین قطعات فعالیت می کنند که مشتریان می توانند با استفاده از آن ها پیش از خرید محصولات سازگار با نیاز خود را شناسایی کرده و از قیمت آن ها نیز آگاه شوند.

یکی از خدماتی که در تعمیرگاه های تخصصی ارائه می شود خدمات مربوط به نگهداری ام جی است. دقت داشته باشید موارد مهمی در این راستا وجود دارد که باعث کاهش هزینه های ام جی می شود. باید دقت داشته باشید که موارد مهمی در این راستا وجود دارد که انجام سرویس های دوره ای یکی از آن ها می باشد. این امر موجب می شود که قسمت های مختلف خودرو شما از طول عمر بیشتری برخوردار شوند. روند نگهداری ام جی در تعمیرگاه های تخصصی و معتبر به وسیله یک چک لیست استاندارد انجام می گیرد. در این چک لیست ها همه قسمت های اتومبیل بررسی شده و به فرد متخصص یادآوری می کند که هیچ قسمتی را نادیده نگیرد. با مراجعه به این مراکز می توانید پس از انجام سرویس بخش های مختلف خودروی ام جی اگر قسمتی از اتومبیل شما در معرض آسیب دیدگی قرار دارد آن را تعویض یا تعمیر نمایید. این امر باعث کاهش هزینه ام جی در دراز مدت خواهد شد. پس از انجام تعمیرات و نگهداری خودروی ام جی سوابق مربوط به اتومبیل شما در یک پرونده  اختصاصی ثبت خواهد شد این موضوع باعث می شود تا در هنگام دریافت خدمات بعدی دچار مشکل نشوید و عملکرد هوشمندانه تری را داشته باشید.

نکات کلیدی در کاهش هزینه و نگهداری از خودروهای ام جی

جالب است بدانید اشتباهات رایجی وجود دارد که در هنگام نگهداری از اتومبیل های ام جی باعث ایجاد هزینه ها می شود. در صورتی که این اشتباهات را انجام ندهید هزینه نگهداری خودروهای چینی ام جی به میزان زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. یکی از این اشتباهات که ممکن است در هنگام نگهداری ام جی رخ دهد فشردن پدال ترمز در هنگام رد شدن از دست اندازها می باشد. این امر باعث می شود که سیستم فنربندی فشار زیادی را تحمل کند و در کنار آن سیستم ترمز اتومبیل نیز درگیر شود. برای اینکه از ایجاد هزینه های اضافی نگهداری ام جی جلوگیری کنید لازم است قبل از اینکه به دست انداز برسید سرعت خود را به حداقل برسانید.

هزینه روغن و واسکازین ام جی

زمانی که شما در وقت معین روغن و واسکازین اتومبیل خود را تعویض نکنید مطمئنا اتومبیل شما آسیب خواهد دید و متحمل هزینه هایی خواهید شد. فراموش نکنید که استفاده از فیلترهای روغن مناسب نقش مهمی در سلامت اتومبیل شما دارد. زمانی که از فیلترهای نامرغوب استفاده می کنید فرایند فیلترینگ خود به خود انجام نمی شود و این امر باعث می شود که آسیب های جدی ای به اتومبیل شما وارد شود.

بهترین روش نگهداری از خودرو ام جی این است که در فصول مختلف اتومبیل خود را به سرویس دوره ای ببرید و بر اساس نیازهای فصل با آن رفتار کنید. با توجه به اینکه هزینه نگهداری خودروهای خارجی بسیار گرانتر از خودروهای داخلی می باشد باید این قضیه را کاملا جدی بگیرید.

هزینه نگهداری از خودرو ام جی در زمستان

نگهداری از خودرو ام جی در سرما یک اصل بسیار مهم است. برای اینکه بتوانید روش صحیح نگهداری از خودرو اجرا کنید لازم است مواردی مانند کنترل روغن موتور را رعایت کنید. همانطور که در بالا اشاره کردیم استفاده از روغن موتور مناسب در فصول مختلف سال باعث کاهش هزینه های مربوط به اتومبیل های ام جی خواهد شد.

بهتر است برای تضمین سلامت موتور پیشرانه را گرم کنید. ممکن است برخی این تصور را داشته باشند که باید اتومبیل را در جا روشن نگه دارند تا گرم شود. اما این تصور کاملا اشتباه است برای گرم کردن پیشرانه اتومبیل بهتر است بعد از استارت زدن حرکت خود را به صورت آرام شروع کنید. بنابراین از فشارهای زیاد بر روی پدال اتومبیل خودداری کنید. روش نگهداری از خودرو ام جی باعث می شود که از اتلاف سوخت و ایجاد آلودگی جلوگیری شود که هر کدام در جای خود باعث پایین آمدن هزینه های خودروهای ام جی خواهند شد.

نگهداری باتری خودرو ام جی در زمستان

نگهداری از خودرو ام جی در سرما مستلزم رعایت موارد مختلفی است که یکی از آن ها نگهداری باتری خودرو ام جی در زمستان می باشد. همانطور که می دانید باتری ها به عنوان یک بخش از خودروهای ام جی هستند که در فصل سرما به دلیل کاهش دما ممکن است بیش از هر بخش دیگری از اتومبیل دچار مشکل شوند. بنابراین لازم است که از باتری مراقبت بیشتری به عمل بیاید. معمولا باتری های اتومبیل در دمای صفر درجه نیمی از قدرت خود را از دست می دهند. این نیرو صرف استارت زدن و روشن شدن اتومبیل می شود. در صورتی که به سلامت باتری توجه نکنید مطمئنا اتومبیل شما با مشکل روبرو خواهد شد.

توجه به تسمه تایم

یکی از مشکلاتی که ممکن است منجر به ایجاد هزینه برای نگه داری ام جی شود وجود ایرادهای کوچک در مجموعه ترمز می باشد. توجه داشته باشید که وجود مشکل در مجموعه سیستم ممکن است در روزهای آفتابی مشکل ایجاد نکند اما در جاده های برفی و لغزنده مطمئنا شما را با مشکل مواجه خواهد کرد. یکی دیگر از ابتدایی ترین روش های نگهداری از خودروهای ام جی استفاده از ضد یخ در زمستان است. افرادی که دارای خودروهای ام جی هستند باید دقت داشته باشند که با آغاز زمستان برای رادیاتور اتومبیل خود از ضد یخ استفاده کنند. یکی دیگر از راه هلی کاهش هزینه های نگهداری از اتومبیل های ام جی این است که هر دو سال یکبار برای افزایش کارایی اتومبیل مایع درون رادیاتور را کلا تعویض نمایید.

کنترل چراغ های داخلی و خارجی

یکی از بخش های مهم در انواع اتومبیل های ام جی است. در صورتی که چراغ ها وظیفه خود را درست انجام ندهند ممکن است اتفاقات ناگواری رخ بدهد که منجر به ایجاد هزینه های اضافی شود. دقت داشته باشید که چراغ های اتومبیل شما باید به گونه ای تنظیم شود که در هنگام رانندگی در شب دید مناسبی را در اختیار راننده بگذارد. در صورتی که عملکرد چراغ های شما مناسب نباشد ممکن است با وضعیت دشواری روبرو شوید و امکان واکنش مناسب را نداشته باشید.

معاینه فنی خودروهای ام جی

اتومبیل ها مانند انسان ها نیاز به چکاپ یا معاینه فنی دارند. یکی از هزینه های جانبی نگهداری ام جی بردن آن به معاینه فنی است. برای انجام این کار لازم است اتومبیل خود را نزد یک متخصص خبره که در زمینه اتومبیل های ام جی تجربه بالایی دارد ببرید.

فاکتورهای مهم برای حذف هزینه های اضافی در اتومبیل های ام جی

  • هر ۲۰۰۰۰ کیلومتر شمع خودرو تعویض گردد.
  • صافی بنزین و لنت ترمز هر ۱۵۰۰۰کیلومتر تعویض شود.
  • تسمه تایم خودرو هر ۶۰۰۰۰کیلومتر تعویض گردد.
  • روغن ، فیلتر روغن و فیلتر هوا در هر ۵۰۰۰ کیلومتر تعویض شود.
  • از تمیز کردن فیلتر هوا خودداری کنید زیرا ذرات موجود در آن سرطان زا می باشد.
  • از هل دادن خودروهای انژکتوری جهت روشن نمودن خودرو خودداری کنید.
  • نصب دزدگیر متفرقه سبب اشکال در سیستم برقی خودرو می شود.
  • توصیه می گردد اولین تعویض روغن در ۲۵۰۰ کیلومتر انجام شود.
  • به برق خودروی خود اهمیت دهید. از سیم هایی که روکش آن ها معیوب است به سادگی نگذرید چراکه به راحتی می توانند یک فاجعه به بار بیاورند.
  • میزان آب باطری خودرو را چک کنید. به هیچ وجه در هنگام روشن بودن خودرو سرباطری ها را جدا نکنید. این کار باعث صدمه دیدن آلترناتور (دینام) و ECU خودرو می شود.
  • زمستان می تواند بـه هر قسمتی از ماشین نفوذ کند؛ از موتور گرفته تا لوازم ترمز. همه ی اجزای ماشین ممکن اسـت در اثر سرما، باران و یا برف آلوده بـه شن، یخ، آب و نمک شده باشد.
  • سیستم تهویه ماشین را قبل از آغاز گرما توسط یک متخصص بررسی کنید. ممکن اسـت لازم باشد فیلتر هوای ماشین را تعویض کنید یا شاید گاز کولر نیاز بـه شارژ شدن داشته باشد.

سوالات متداول

هزینه تعمیر خودرو ام جی چقدر است؟

هزینه تعمیر ام جی با توجه به مشکل به وجود آمده و مدل خودرو شما می‌ تواند متفاوت باشد. از همین رو برای دریافت هزینه تعمیرات دقیق می‌ توانید با متخصصین ما تماس بگیرید.

هزینه نگهداری خودرو ام جی چقدر است؟

هزینه نگهداری خودرو ام جی برای هر مدل متفاوت می‌ باشد. بهتر است این خدمات را زیر نظر متخصصان و تعمیرکاران فعال در نمایندگی های ام جی دریافت کنید.

هزینه قطعات یدکی و لوازم جانبی ام جی چقدر است؟

بسته به نوع قطعات یدکی مورد نیاز قیمت آنها نیز می‌ تواند متفاوت باشد. اما نباید فراموش کنید که فروشندگان متقلب معمولاً قطعات تقلبی را با قیمت های بسیار پایین در اختیار مشتریان خود قرار می‌ دهند.

بهترین روش تهیه لوازم یدکی ام جی چیست؟

بهترین روش برای تهیه قطعات یدکی استفاده از خدماتی است که نمایندگی‌ های معتبر در اختیار شما قرار می‌ دهند. همچنین باید در نظر داشته باشید که این قطعات حتماً باید ضمانت نامه معتبر داشته باشند.

چطور تعمیرگاه MG متناسب با نیاز‌های خود را پیدا کنیم؟

تعمیرگاه‌ های ام جی باید نیروی تعمیرکار آموزش دیده و آشنا با مدل‌ های مختلف خودرو شما را در اختیار داشته باشند. همچنین در زمان تعمیرات حتماً باید از قطعات یدکی اصل استفاده کنند تا نتیجه نهایی کار مناسب باشد.