مقایسه خودرو ام جی 360 توربو با هم رده هایش

مقایسه خودرو ام جی 360 توربو با هم رده هایش

خودرو ام جی 360 توربو یکی از خودروهای سدان متوسط در بازار ایران شناخته می‌ شود که طرفداران خاصی دارد. این ماشین که متعلق به کمپانی موریس گاراژ انگلیس و زیر نظر شرکت خودروسازی سایکو چین است، در سال‌ های اخیر توانسته جایگاه خوبی در بازار به عنوان یک خودرو اقتصادی با امکانات مناسب پیدا کند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی و مقایسه خودرو ام جی 360 توربو با هم رده هایش بپردازیم و از ویژگی‌ ها و امکانات هر کدام از آنها اطلاعات مفیدی به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه خودرو ام جی

تاریخچه خودرو ام جی

خودرو ام جی 360 توربو یکی از محصولات کمپانی انگلیسی موریس گاراژ است که در سال 1923 تاسیس شد. این کمپانی به مدت زیادی یکی از قدرت‌ های خودروسازی اروپا محسوب می‌ شد و امرزوه مالکیت آن در اختیار شرکت خودروسازی سایکو چین است.

در گذشته شرکت ایرانی مدیا موتور به عنوان نمایندگی ام جی اقدام به واردات محصولات این کمپانی به کشورمان نمود اما بخاطر برخی از مشکلات و عملکرد بد خود نتوانست در بازار خودرو ایران جایگاهی بدست آورد.

سال‌ ها بعد شرکت ایرانی دیگری به نام خودروسازی آذربایجان به عنوان نماینده رسمی ام جی ایرانیان فعالیت خود را آغاز نمود و برای شروع کار خط تولید خودرو ام جی 360 را راه اندازی کرد.

مطالب مرتبط: برند ام جی در آستانه 100 سالگی

ام جی 360 توربو

ام جی 360 توربو

طراحان و تولید کنندگان ام جی 360 توربو سعی نمودند با اعمال تغییراتی در مدل‌ های قبلی مانند ام جی GT، خودرو جدید با ظاهری خانوادگی و در عین حال اسپرت ارائه دهند. ظاهر این خودرو قابل قبول بوده و موتور 1.5 لیتری توربو 4 سیلندر با 130 اسب بخار آن کیفیت و قدرت خوبی دارد. ام جی 360 توربو دارای گیربکس 6 دنده اتومات و استاندارد آلایندگی یورو 5 است.

برای آشنایی بیشتر با ام جی 360 توربو، این خودرو را با دیگر خودروهای هم رده مقایسه می‌ کنیم. اگر قصد خرید ام جی 360 توربو را دارید پیشنهاد می‌ کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مقایسه ام جی 360 توربو با چری آریزو 5 توربو

این دو خودرو جزو سدان‌ های متوسط بازار محسوب می‌ گردند که هردو توسط کمپانی‌ های چینی تولید می‌ شوند. ام جی 360 و آریزو 5 از نظر قیمت و امکانات در یک رده قرار دارند و انتخاب یکی از آنها کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد. از نظر طراحی ظاهری ام جی 360 توربو و چری آریزو 5 توربو نمره قابل قبولی از منتقدین دریافت نمودند.

در هر دو خودرو چراغ‌ ها، جلو پنجره، خطوط و انحناها به زیبایی طراحی شده‌ اند.
از نظر طراحی داخلی و جا داری هر دو ماشین دارای فضای مناسب، شیک و با امکانات بسیار خوبی هستند. البته امکانات آریزو 5 در مقابل ام جی 360 کمی بیشتر و بهتر است. برای مثال در چری آریزو 5 برای سرنشینان جلو ایربگ‌ های جانبی و پرده‌ ای قرار گرفته است.

همچنین قابلیت انتخاب حالت رانندگی ECO و کنترل کروز جزو مواردی هستند که برتری آریزو در امکانات را نشان می‌ دهد. درباره صندوق عقب برتری با ام جی 360 است. صندوق 430 لیتری آریزو 5 از حجم داخلی خوبی برخوردار بوده اما صندوق ام جی 360 توربو 480 لیتر ظرفیت دارد.

موتور این دو خودرو شباهت بسیاری به یکدیگر داشته و هر دو از پیشرانه‌ ای 4 سیلندر 1.5 لیتری با 16 سوپاپ برخوردارند. البته چالاکی ام جی 360 به خاطر گیربکس خوب آن بیشتر از آریزو است و در مقابل آریزو 17 اسب بخار بیشتر نیرو تولید می‌ کند. مصرف سوخت هر دو ماشین نیز تقریبا یکسان و مشابه است.

مقایسه ام جی 360 توربو با دنا پلاس توربو

مقایسه ام جی 360 توربو با دنا پلاس توربو

در مقایسه ام جی 360 با هم رده ایرانی‌ اش یعنی دنا پلاس توربو می‌ توان گفت که از نظر موتوری دنا قوی‌ تر است. با اینکه هردو ماشین دارای موتوری 4 سیلندر با 16 سوپاپ هستند، اما حجم پیشرانه دنا پلاس توربو 1650 سی سی و حجم پیشرانه ام جی 360 توربو 1498 سی سی است.

از نظر طراحی داخلی و خارجی با توجه به تفاوت سلیقه‌ ها باز هم می‌ توان گفت ام جی زیباتر است. طراحی هردو تقریبا در یک رده می‌ باشد اما رعایت یکسری موارد ریز باعث جذابتر شدن چهره ام جی 360 از نظر منتقدان و مصرف کنندگان شده است. وزن ام جی از دنا پلاس بیشتر بوده اما حجم صندوق عقب آن کمتر است.

گیربکس دنا توربو پلاس دستی بوده و دارای 5 دنده است، اما نوع جعبه دنده ام جی 6 دنده اتومات است. فرمان ام جی برقی ولی فرمان دنا از نوع هیدرولیک است. در بحث امکانات نمی‌ توان به طور قطعی به برتری یکی از این خودروها رای داد. هرکدام از آنها دارای امکاناتی هستند که در دیگری مشاهده نمی‌ شود.

برای مثال دنا پلاس توربو دارای کروز کنترل است، اما ام جی این مورد را ندارد. یا اینکه در خودرو ام جی 360 توربو سیستم کنترل پایداری ESP در نظر گرفته شده است، ولی برای دنا از سیستم تقسیم نیروی ترمز EBD بهره گرفته‌ اند.

قطعات ام جی

جمع بندی

یکی از شیوه ها تصمیم گیری در مورد انتخاب و خرید خودرو، مقایسه فنی و ظاهری آن با مدل های هم رده است. در این مقاله به مقایسه ام جی 360 توربو با دو خودروی هم رده اش پرداختیم. با این اطلاعات کاربردی می توانید تصمیم بهتری در رابطه با خرید این خودرو بگیرید. ام جی ایرانیان نمایندگی معتبر فروش و خدمات پس از فروش خودرو ام جی است که می تواند در این زمینه راهنمای شما باشد.

سوالات متداول

کدام خودروها هم رده ام جی 360 توربو محسوب می شوند؟

از مهمترین خودروهایی که می‌ توان آنها را با ام جی 360 توربو در یک سطح قرار داد، چری آریزو 5 توربو، دنا پلاس توربو، خودرو فاو بسترن B30، لیفان 820، کیا سراتو 2000 و ام جی 550 هستند.

خودرو ام جی 360 توربو تولید کدام کمپانی است؟

ام جی مخفف موریس گاراژ است که نام یکی از کمپانی‌ های خودروسازی انگلیسی است. اما در حال حاضر مالکیت آن در اختیار شرکت تولید خودرو سایکو چین می‌ باشد.

آیا قطعات ام جی به راحتی پیدا می شوند؟

در مقایسه با خودروهای تولید داخل قطعا ام جی کمبود قطعه در ایران دارد. با این وجود قطعات مورد نیاز این خودرو در نمایندگی‌ های مجاز و فروشگاه‌ های سطح شهر موجود هستند.

هندلینگ ام جی 360 توربو به چه صورت است؟

یکی از مواردی که ام جی 360 را در تمام تست‌ های رانندگی سربلند کرده است، هندلینگ خوب این ماشین است. ام جی 360 توربو با استفاده از سیستم پایداری الکترونیکی خودرو سر پیچ‌ها با کم فرمانی مواجه نمی‌ شود و به طور کلی کیفیت سواری آن مطلوب است.

آیا ام جی 360 توربو مدل دنده دستی دارد؟

خیر. مدل توربو ام جی 360 فقط با جعبه دنده اتومات 6 سرعته تولید شده است. برای خرید خودرو با دنده دستی باید به سراغ مدل‌ های غیر توربو ام جی 360 بروید.